Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Kan en gå i bhg med ubehandlet streptokokker så lenge en ikke har feber?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Nei stakkars unge! Streptokokker kan gjøre deg ordentlig sjaber i formen, selv uten feber. I tillegg er det smittsomt.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Legen sa faktisk det til meg i dag. Fikk sjokk jeg da. Må nevne at halve bhg har ligget i feber sist uke.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Var hos legen på fredag med gutten vår som har fått streptokokker. Hun sa at etter et døgn med antibiotika var han ikke smittsom lengre. Så ville ikke sendt noen i barnehagen med streptokokker som ikke er behandlet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 nei, ikke ubehandlet. Trodde streptokokker skulle behandles med antibiotika jeg da??!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Det som jeg reagerte litt på var at to barn kom i bhg med streptokokker, men gikk på pencelin. Så blir 10 barn syke uka etter.....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Så lenge man har startet behandling kan man fint gå i barnehage el.l så snart formen tillater det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Ikke ubehandlet. Men fra 1 døgn etter påbegynt behandling. (dersom formen er fin selvfølgelig!)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Da er nok blitt smitter før penicillingstart. ikke noe problem å gå i barnehage etter at man har startet behandling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå