Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Jeg er alene med ett barn.Og går på avklaringspenger.Vil nok ikke klare å jobbe igjen.Snart mister jeg overgansstønaden,.vet det blir tøft fremover.Hvordan klarer dere andre dere som har det som meg.?Har dere råd til ferier?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Minstesatsen er ganske bra spør du meg! I tillegg til alle de andre stønadene du har som aleneforsørger, kommer du nok relativt greit ut av det. Råd til ferier?? Det kommer jo selvsagt ann på hva du mener med ferie. de aller færreste ordinære lønnsmottakere har råd til luksuscruice hvert år, men en campingtur har vel de fleste råd til. Finnes da mange flotte billige feirealternativer!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Hva ligger minstsatsen på da?Bor i drammen
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 www.nav.no Handler jo ikke om hvor du bor selvsagt.....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Jeg gikk på AAP i fjor og hadde utbet. 7500,- i mnd. Det skulle dekke husleie, strøm, mat, lege/tannlege, telefon og klær. Ikke akkurat fett for å si det slik....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Men det må du ha fått enten hjelp av sosial kontoret eller bo støtte--
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Bostøtte og barnetilsyns stønad. Dobbel barnetrygd, skatteklasse 2. Ha løpende kontakt med sosialkontoret og søk om støtte til alle andre nødvendige utgifter som kommer uforutsett. Senk forventningene til levestandard og ferier etc. Så går det over når du kommer deg i lønna jobb, eller over på uførepensjon der du også vil få bedre barnetillegg på ca 5000,- mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Eier en liten leilighet.Så tror ikke det er så lett å få hjelp av sosialen da.Trodde det var sånn at sosialen ber deg selge alt du eier før du får hjelp.Hvordan vet du at folk får 5000 ekstra i barntillegg i mnd.det høres jo helt vilt ut.Da sitter man plutselig med like mye i mnd som en som jobber i kommunen?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #10 Skrevet 12. februar 2011 Selv ikke vi som er to foreldre og begge i 100% jobb har råd til ferier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå