*Lissi* Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Noen her inne som har fått beskjed om at de har et av disse genene? Jeg fikk beskjed om at jeg har det i går. Kunne tenkt meg å høre med andre som er bærer av slike gen...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Hvordan går man frem for å bli testet? Min mor oppdaget kreft i brystet for 1år siden, legen mener den typen hun har kommer av stress, men vil gjerne teste meg.
*Lissi* Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2011 Søsteren min var med i et forskningsprosjekt, og siden hun også hadde genet, ville de kartlegge hele familien. Du kan jo helt sikkert ringe for senter for genetikk og høre. Vet de ikke er like strenge på hvem som får teste lenger.
husmus &2 Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 En venninne av meg fikk påvist det genet og tok forebyggende operasjon og fjernet alt. Bygget nye bryst med magefettet.
*Lissi* Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2011 Er det jeg kommer til å gjøre også...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Hvordan gikk du frem for å få deg testet? Er det bare til å ta kontakt med fastlegen aller først, så går det sin gang derfra?
*Lissi* Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2011 Siden familien vår er med i et forskningsprosjekt har vi fått en familiekode. Søsteren min hadde et skjema som jeg leverte til fastlegen. Tok prøven og de sendte den inn. Ble litt kluss, for hadde ikke koden til å begynne med. Ringte selv inn til de da jeg fikk koden og snakket med den. Tok noen mnd. før jeg fikk svaret.
malla09 Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Hei Jeg fikk bekreftet at jeg hadde BRCA 1og2 genet for noen år siden, og har tatt forebyggende opr.av brystene for 2 år siden,men ikke fjernet eggstokkene enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå