Gå til innhold

Til dere som har født før :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye la dere på dere under svangerskape(ne) og hvor mye forsvant etter fødsel og i ukene etterpå?

Hvor lang tid tok det før dere var nede i startvekt igjen og hva gjorde dere for å ta av alle kiloene?

Er ikke meningen å høres overfladisk ut, men jeg bare lurer siden jeg har lagt på meg noe vanvittig og blir litt deppa av tanken på hvor mye jeg sikker må jobbe for å få det av...:S

Ellers må jeg legge til at jeg gleder meg ihjel til fødselen og tiden etterpå :D

Ha en strålende lørdag, jenter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La på meg 12 kilo, syv gikk

av etter fødsel - resten var borte etter seks uker. I løpet av seks måneder gikk jeg ned fem til. Gått opp 11 igjen nå (termin nå)

Skrevet

La på meg 25 kg, 2-3 mnd var alt + 1-2 kg til borte, heldigvis :) Gjorde ikke noe for det, men hadde de ikke blitt borte hadde jeg nok begynt å trene :)

Skrevet

vet ikke hvordan ting blir nå, men er til vanlig undervektig (160cm og 41kg,vært det før begge svangerskapene mine) sist gikk jeg opp 12kg og alle untatt melkevekta (ca 1,5kg) var borte 2,5 uker etter fødselen:O denne gangen har jeg gådd opp 12kg og har enda 6 ukers tid igjen (fødte i uke 35+6 sist,og kan regne med det samme nå +-1uke) så regner med at jeg går en del over det jeg veide sist,så er spent på når det forsvinner igjen ja;)

Skrevet

Hei,

jeg la på meg 25 kg og måtte jobbe veldig for å gå ned igjen. Gikk ned 10 kg rett etter fødselen, men resten brukte jeg nesten ett år på å bli kvitt. Trente tre ganger i uka og fulgte fedon kosthold. Denne gangen har jeg lagt på meg nesten like mye... vel vel.

Må bare si at det er veldig individuelt i forhold til om du går ned av deg selv eller må trene. Mange går ned av ammingen og mange gjør absolutt ikke det. Men en ting: Jeg var utrolig motivert til å trene å komme meg i form og hadde sønnen min på babypass på sats. Funket utrolig bra:-)

Lykke til:-) Det er uansett en fantastisk tid!!! Og du klarer å gå ned igjen:-)

Skrevet

Hei igjen og takk for alle svar :)

Må si jeg gleder meg utrolig masse (!!!) til å bli mamma og jeg tror nok at vekten blir noe av det siste jeg tenker på etter fødselen :)

Ser det er veldig individuelt det med vekten under svangerskapet (og godt er det :) Skal bli spennende å se nå fremover, har bare 7 uker igjen til termin så håper jeg ikke går opp så mye mer;)

Ser frem til å kunne trille tur med den lille jenta vår om ikke så lenge, det skal bli helt skjønt :)

Skrevet

Jeg la på meg 17 kg. Hadde gått ned 5 kg når jeg kom hjem fra sykehuset og gikk ned 2 kilo til uken etter. Nå er det snart 2 måneder siden fødsel og har ikke gått ned noe mer, men har begynt å trene 3-4 ganger i uka nå, så håper det går nedover etterhvert:-)

Skrevet

La på meg 22-24 kg (veide meg ikke den siste uka, men raste opp i vekt på slutten). Vet ikke hvor mye somforsvant rett etter, var litt trøblete start, så veide meg først en drøy uke etter. Hadde da gått ned 12-14 kg. MYE vann i kroppen. Etter ett år var jeg på startvekt. Hva gjorde jeg? Tja, ammet, gikk tur m kolikkbaby (dvs mye tur..) og trøstespiste godis...

Skrevet

22-24 kg i pluss

10 kg forsvant på sykehuset

resten forsvant litt etter litt.

nå er eg 29+3 og lagt på meg 15 kg. prøver å begrense inntak av sjokolade, brus og annet. resten får nå så være. spiser ikke så mye mer enn normalt.

kg forsvinner litt etter litt etter fødsel, så prøve å kose meg denne tiden, når magen vokser:O)

så lenge lille nurket har d bra, har eg d bra.

Skrevet

Startvekt v/1.graviditet: 47 kg.

Vektøktning: 25 kg

Rett etter fødsel: - 14 kg

Sluttvekt/triveselsvekt: 55 kg - ca 1,5 år etter fødsel

Starvekt v/2.graviditet: 55 kg

Vektøktning: 12-15 kg

Rett etter fødsel: - 8 kg

15 måneder etter fødsel: 60 kg

Startvekt v/3.graviditet: 62 kg (ble gravid 1-2 måneder etter MA i uke 11, hadde da gått opp noen kg før abort)

Vektøktning: 12-15 kg

Uker på vei: 31+2

Begynte å trene 1 år etter fødsel med nr.1, og da jeg kom til trivselsvekta mi oppdaget jeg at jeg var blitt gravid med nr.2. Kom aldri helt ned til trivselsvekt etter 2.fødsel da jeg ble gravid 15 måneder etter (mister i MA), manglet -5 kg. Trente ikke noe spesielt etter 2.fødsel. Skal virkelig finne inn til treningsnarkomanen i meg etter 3.fødsel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...