Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Vi skal ha besøk av noen venner i kveld. Og der har de barn med vannkopper og en som mest sannsynlig er bærer, siden han ikke har hatt vannkopper før. Mine har ikke hatt det. Men vi skal på vinterferie om 10 dager. Dvs at akkurat om 10 dager vil jo vannkoppene bryte ut ca på mine barn hvis de blir smittet i dag... Hva ville dere gjort? Er jeg hønemor hvis jeg vil utsette besøket? Hadde jo vært greit å blitt ferdig med det og, men man vet jo ikke hvor dårlige de blir, og om ferien blir ødelagt? Vi skal på fjellet bare, men meninga er jo å være mye ute og kos oss..
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2011 Mine barn er 4 og 1 år..
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2011 Mine barn er 4 og 1 år..
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Ja det ville jeg. Eldste er 4 år og jeg ville blitt ferdig med det nå. Går å håper på smitte til min yngste som snart blir 3 år. Første fikk det da hun var 2,5 år og var ikke syk i det hele tatt. Kun prikkene. Samme var det med to av søskenbarna til henne som hadde det samtidig.
Gulosten™ Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Inkubasjonstiden kan være helt opp til 4 uker, og sjansen for at det bryter ut om 10 dager eller mer er jo absolutt til stede, så jeg hadde ikke tatt sjansen med mindre det er ok for dere å ikke dra på den ferien.
mamman til to gutter Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Jeg hadde ikke gjort det ettersom dere skal på ferie om 10dager. De fleste blir ikke så dårlige når de er små, men noen blir dårlige og noen klør ekstremt mye og da blir ferien ødelagt. Uten ferieplaner hadde jeg latt besøket komme, det er jo uansett ikke sikkert de blir smittet.
♡ A & E ♡ Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Inkubasjonstiden er opptil 21 dager, jeg hadde nok ikke ville utsatt dem for smitten om dere skal reise. Etter å ha opplevd en på 4,5 med vannkopper og ei på 1,5 med vannkopper vil jeg i fremtiden (om det skulle komme flere barn) ikke prøve å smitte et bleiebarn med vilje. Bleier og vannkopper er en forferdelig kombinasjon
Gjest ->>- Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Jeg vil ikke gå inn for å smitte barna mine i noe tilfelle.
Libido- Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Vi smittet med overlegg. men tror ikke jeg ville ha satset på å ødelegge ferien. Guttungen hadde ingen plager, men noen får jo både feber og smerter.
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. februar 2011 #10 Skrevet 12. februar 2011 Selv om dere bare skal på fjellet regner jeg med at det også innebærer steder hvor andre folk ferdes. Det finnes utrolig mange som for enhver pris ikke skal smittes med vannkopper! Vannkopper kan være en farlig sykdom for de som av ulike grunner ikke har et skikkelig imunforsvar. (Eldre, kronisk syke, mange som går på ulike faste medisiner bla) Så om dere velger å la barna bli smittet må dere også ta konsekvensene om de blir syke. Hold de unna folk så lenge de smitter! Vi som ikke kan få vannkopper må få leve vanlige liv. Vi kan ikke isoleres fordi mange er så egoistiske, kort tenkte og hva de en vil kalle seg at de likevell går ut! Vannkopper smitter tross alt bare en kort periode, da bør det være no problem å holde seg hjemme de dagene.
Skogro Skrevet 12. februar 2011 #11 Skrevet 12. februar 2011 hvis dere skulle vært hjemme, så absolutt JA. Har 4 barn som alle har hatt vannkopper nå etter nyttår. Vært et lit helvete pga: nr 1 var 16 åringen som trodde han skulle dø...hehe veeeldig syk, ikke å anbefale...nr 2 og 3 var de på 3 og 4, 4 åringen hadde et sykdomsløp jeg håper vi aldri får igjen, trodde vi skulle bli gale alle mann, mht at hun ikke sov på 2 døgn, klødde og skrek og skulle absolutt ikke ønske å være på fjellet, nei...fikk til slutt antihistaminer av legen for henne....nr 4 var min kjære 18 åring som jeg måtte ordne sovemedisiner til til slutt for at hun ikke skulle klikke helt her. Eneste som ikke var særlig syk var min 3- åring. Hun kunne godt vært på fjellet med sine prikker. Alle fikk vannkopper ganske nøyktig 14 dager etter de var i kontakt. (noen var hos sin far osv...)
Hanna30 Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Jeg ville heller ikke gått inn for å smitte i noen tilfeller! Ville absolutt holdt barnet vekk fra barn med vannkopper.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Jeg ville ikke ha smittet barna i dette tilfellet nei.......
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 13. februar 2011 #14 Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde iallefall ikke gjort det. Om du absolutt vil smitte barna dine med vannkopper får du nok anledningen igjen senere også...
2søtesmåh Skrevet 14. februar 2011 #15 Skrevet 14. februar 2011 Vannkopper smitter ikke så lett...Vi prøvde og smitte vår datter 4 ganger vi.....Kos og klem med barn med væskende kopper osv...Hun tok t.o.m SMUKKEN til en med vannkopper en gang (det var IKKE planlagt da.....), men fikk IKKE vannkopper..Hun fikk det dermed i påska for 2 år siden..INGEN i familien, på skolen eller andre vi hørte om HADDE hatt vannkopper eller FIKK vannkopper det halvåret.....Bare hun..... Minsten har vi ikke prøvd smitte en gang, har hatt 3 ganger mulighet, vi har OMGÅTT barn med vannkopper, men han har ikke fått det. MEn vi prøver ikke noe ekstra med ham: Av erfarign så kan vannkopper dukke opp "ut av det blå" og det er UMULIG og smitte med vilje....)
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Dette signerer jeg også. Eldste min fikk vannkopper, ingen andre i klassen eller omgangskretsen. Han delte seng med lillebror under sykdomsforløpet (på den tiden delte de hele tiden) samt badet sammen. Men nei, minste mann fikk ikke. Enten er det ikke så lett å bli smittet som man trur eller så har minstemann til slutt fått sterkt imunforsvar. Noen han ikke hadde tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå