Gå til innhold

Førstegangsgravid?


Gjest isimagen

Anbefalte innlegg

Gjest isimagen

Tenkte å lage en tråd for oss som er gravide for første gang.

Hvordan er formen deres? Symptomer?

Noen tanker om fødested enda?

Har dere vært på/skal på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er førstegangsgravid :) Det er fortsatt litt uvirkelig, men kjenner på formen at det faktisk er riktig!

 

Ømme pupper, oppblåst mage, orker ikke ha på bukser som strammer over magen. Pluss at torsdag kveld begynte kvalmen. Igår var jeg stort sett kvalm hele dagen. Var en tur på butikken igår kveld. De første 5 meterne inn i butikken gikk greit. Men jo lenger inn jeg kom, jo verre ble det. Måtte konsentrere meg skikkelig ved kassa for å ikke spy. Heldigvis har jeg ikke gjort det enda.. Men er vel bare et spørsmål om tid. Våknet kl. 06 i dag tidlig, og måtte bare stå opp og få i meg litt mat. Men, kvalm og uggen i dag også. Jaja.. Får tenke på det positive :-)

 

Angående fødested, så har det vært bestemt siden vi bestemte oss for å prøve. Jeg kommer til å føde på Kongsvinger Sykehus, for da har jeg alle min nærmeste i nærheten, samt at jeg har tenkt å "bo" hos mamma den siste tiden for kortest mulig vei til sykehuset. Det vet ikke hun enda da ;) Hun vet forsåvidt ingenting enda!

 

Tidlig UL vet jeg ikke enda. Skal til legen 3.mars, så får ta det derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Førstegang her også :)

 

Utrolig spennende :) Jeg føler meg egentlig ikke så veldig gravid, men puppene er.. tja.. større..? fyldigere ihvertfall! hehe.. tyngre og ømme. vondt når eg tar av bh'en og de ''detter'' ned på en måte. hehe.. kvalm til tider, men ikke sånn veldig. tisser etter en munnfull med vann. hehe.. oppblåst som F***!

 

Jeg bor i bergen og er litt usikker på fødested. Det sies at haukeland sykehus er så fult og har liten kapasitet så derfor vurderer eg voss sykehus, men det er 1 time reise i bil.. min samboer er ikke helt med på den, han vil ikke ta imot babyen på veien! og det skjønner eg godt! hehe.. men vi får se når det nærmer seg.

 

jeg skal på tidlig ultralyd, tror jeg vil ha det i uke 8 eller 10, jeg er i 5+3 nå.

Kjempe spent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også forsiktig inn her :D med foreløbig termin 25.oktober. Hva med dere?

Her merka jeg det raskt at det hadde klaffa, syyykt ømme pupper som bare fortsetter og være ømme, masse stikkinger nederst i magen, og kviser rundt munnen :P Men som førstegangs så har jeg lite og sammenligne med :P hehe

 

Har egentlig IKM på mandag, men tror kanskje jeg har regna litt feil. For testen var ganske positiv allerede på torsdag :) blir sterkere :)

 

 

Bor i Danmark så tror jeg får UL i uke 12 :) men skal forhøre meg litt med legen over helga :) Lykke til folkens! håper spira klamrer seg fast for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mens uteble og brystene har vært ømme, kjennes forslått ut. Jeg tisse på pinne i dag, på morsdagen, og jepp, 2 streker kom fram. Er nok gravid...

Når bør man gå til legen etter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vært gravid noen uker ved en anledning tidligere. Ikke et favoritt samtale-emne. Så regner meg som førstegangs ja.

 

Ingen planer om tidlig UL, det er for min del bortkastede penger. Dessuten får jeg UL hos min fastlege på kontroll sånn uten videre, da hun har UL apparat. Greit for meg ;)

 

Første kontroll 30.mars. Termin 15.oktober.

 

Fødested blir vel Storken eller KK i Bergen. Kommer an på hvor mye dop jeg har behov for ...Ikke tenkt så mye på fødsel enda forsåvidt, skal komme meg gjennom de første 12 ukene, innkjøp, info runde til familie, tja mye å tenke på før den tid.

 

Symptomer:

- matkick ... sulten hele tiden

- litt løyen i magen

- noen kviser

- større/ømme pupper

- ingen mens

 

Ellers er formen fin. Har sovet dårlig noen netter, men det skyldes nok mer hodet enn graviditeten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Så hyggelig at det er flere i samme båt!

Mine egne symptomer:

- Veldig sulten

- Oppblåst

- Kvalm hele dagen

- Ømme pupper

- Ingen mens

- Ingen energi, trøtt og sliten

 

Jeg har lyst til å føde på Ullevål ABC dersom svangerskapet er normalt. Synes det er litt trygt når jeg vet den vanlige fødeavdelingen er vegg i vegg.

 

I dag var jeg på tidlig ultralyd og så et bankende hjerte :D Jeg fikk henvisning fra legen ettersom jeg har hatt tre spontanaborter tidligere (veldig tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren dette er skummelt folkens!

 

På jobb igår kveld på et toalettbesøk oppdaget jeg blod på papiret når jeg skulle tørke meg. Det har endt opp i 1 ukes sykemelding med beskjed om å slappe av. Livredd for å miste lille knøttet jeg nå.

 

Men, i følge legen så går det mest sannsynlig bra. Var friskt blod og slik. Men er veldig skummelt å ikke vite liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at vi er flere:) Det første jeg merket var ømme brystvorter, og etter vært ømme bryster. Nå er jeg veldig oppblåst: mye luft i magen, trøtt, ingen mens, sulten hele tiden, drømmer mye, dårlig nattesøvn, og så klart positiv graviditetstest. Tok en del tester før jeg trodde på det, hehe.

 

Jeg bor også i Bergen, så blir vel Haukeland. Er litt skeptisk til det, pga de ikke har lystgass (pga dårlig ventilasjon), og fordi kjæreste/samboer/mann mest sannsynlig ikke kan overnatte der. De har sjelden kapasitet til det visst nok. Så det er nesten som det firster å leie seg en hytte på Voss når det nærmer seg. hehe

 

men det er tidlig ennå, og mye som skal skje før den tid. Jeg skal på tidlig ultralyd. Har bestilt time, men ikke fått den bekreftet ennå. (jeg går privat). Dette blir spennende dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...