mpb♥ Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Har lest alt av Henning Mankell, Camilla Läckberg, Liza Marklund, Jo Nesbø og triologien til Stieg Larsson i hvert fall.. ++ Så jeg trenger forslag om andre bra bøker
Pirkeanonym Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Av krim anbefaler jeg Karin Alvtegen sine bøker,;skyld, skam, svik etc. De er lettleste og godt skrevet. Ellers er Øya og Hjemkomsten av Victoria Hislop fantastiske:-)
lille sprelle Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Du nevnte ikke unni lindell... Øya anbefaler også jeg. Øya under havet av isabell allende Anne Holt har litt variabel kvalitet, men jeg synes 1222 var veldig bra. Husker ikke forfatteren i farta men bøkene om arn..... har også f.eks. madam terror av samme forfatter som jeg synes var bra. En litt annen sjanger er selvsagt damenes detektivbyrå nr 1 - mange bøker i serien
2tal Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Ser du liker krim, da kan jeg anbefale alt av Håkan Nesser. Johan Theorin er også bra lesning. Ellers: Karin Fossum Unni Lindell Donna Tartt: Den hemmelige historien!!
Trultetryne Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Kvinne i buret Fasandreperne Flaskepost fra P av Jussi Adler-Olsen Skal være knallbra!
Tante Blås Squaw Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Jeg snuser litt på Håkan Nesser for tida, det er fine bøker )
sillyfilly og Olivia Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Hvis du liker spenning burde du lese Den trettende fortellingen. Knall bra bok!! Forfatteren heter Diane Setterfield.
*Rutletutt* Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Ble nettopp ferdig med Lars keplers "Hypnotisøren". FOR en bok sier jeg bare! Ble rett og slett dradd med inn fra første side. Utrolig spennende og bra skrevet! Anbefales på det aller sterkeste. Torkil Damhaugs "Se meg, Medusa" og "Døden ved vann" er også veldig bra krimbøker som jeg syns skiller seg ut fra "mengden". Val McDermid skriver knallbra bøker, og Peter Robinson og Mo Hayder. De to siste forfatterne anbefaler jeg å lese på engelsk, da bøker orginalt skrevet på engelsk er hakket bedre på orginalspråket enn oversatt til norsk. Chris Tveds bøker er også veldig bra og veldig spennende! Johan Theorins bøker likeså.
♡ A & E ♡ Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Vet ikke om du liker den type bøker men har akkurat lest "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" av Khaleed Hosseini. De er utrolig gripende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå