Gå til innhold

HJELP! Guttungen har over 40 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 år har hatt feber i hele dag, nå er den oppe i 40. Allmentilstanden er dårlig i perioder, blek, vil ikke spise/drikke, hvisker, mens i andre perioder er den ganske bra, leker litt og spiser/drikker.

Han har ikke vondt noen steder, ikke kvalm.

Noen som har noen idé om hva dette kan være?

Når bør vi evt dra på legevakta?

Litt rådvill om hva vi skal gjøre her nå.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten og hør, du kan da ikke søke råd fra oss kjerringer som ikke ser gutten din.

Skrevet

Jeg ville ikke ha flippa ut om ungene mine hadde hatt 40 i feber, men feberen bør ikke være så mye mer før man ringer lege. Gi en paracet, funker ikke det, ringer du legevakten:)

Skrevet

Jeg flipper ikke ut foreløpig, men jeg er litt bekymret nå rett før jeg skal legge meg, redd for at den stiger mer i natt.

Han fikk en smeltetablett paracet i ettermiddag. Da gikk feberen drastisk ned og formen opp.

Han ville ikke ha mer smeltetablett, så han fikk 1/2 vanlig paracet. Jeg har ikke målt med termometer, men jeg syns ikke feberen var gått ned.

Skal opp og måle nå før jeg legger meg. Pappa'n, med sovende lillebror på magen, blir sittende opp litt til. Må vel stå opp i natt et par ganger...

Skrevet

Skjønner at du er bekymret, ja! Du får nok ingen god søvn i natt:( Feberen bør gå ned med paracet, og har feberen steget skjønner nok legevakta at du vil komme innom en tur:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og hørt hva de har å si. Enten ber de deg komme, eller så kan de kanskje berolige deg. Så høy feber på baby tar man ingen sjangser på. Jeg synes det blir feil å si at man "flipper ut" over høy feber om man ringer legevakten.

God bedring til gutten!

Skrevet

Det er storebror som har feber.

Lillebror er nede i stuen med oss fordi han var så vrang å legge i kveld og forstyrret broren sin.

Hadde lillebror hatt 40 i feber ville jeg dratt på legevakta.

Men føler terskelen for en 4 åring bør være høyere, selv om jeg ikke liker at han har så høy feber.

Skrevet

Hm, jeg la ikke så mye i det "flipper ut". Jeg bare mente at 40 i feber egentlig ikke er så mye å bekymre seg for mye over. Men enig i at HI kan ringe legevakta om hun vil. De er jo til for å hjelpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...