Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 jeg reagerte sterkt da jeg leste div debatter der inne.. foster"mødre" som sitter der inne å klager på at fosterbarna skal flytte hjem hos sine biologiske foreldre... å at dem går inn i ankesak og vitner og lyver og overdriver ting om biologiske foreldrene bare fordi at di er så jævlig egoistiske å vil ha barnet selv fordi di ikke kan få barn selv.. Jeg mener om du skal være fosterforeldre så må du vite det at endag så skal barnet mest sansynlig tilbake når ting er blitt bra hjem hos mor... æ bli så jævlig provosert av dette.. fosterforeldre som fks sitter å syter over at di får for lite penger til å ha barnet... jævla egoister noen av dem.. jeg mener at dette skal di gjøre fordi di vil hjelpe barna i en periode.. ikke pgr av at di skal bli rike av ungene eller at dem skal bli en ny foreldre for barna..
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Bill.mrk "forsmådd og tapte anken"? Det er ikke slik at "mest sannsynlig skal barnet tilbake til mor." Dette varierer fra sak til sak, og ofte er intensjonen oppvekst ved plassering. At fosterforeldre synes det er trist når barna eventuelt flytter til biologiske foreldre, er da ganske naturlig. At de lyver i nemnd eller retten er selvfølgelig ugreit, men heller ikke noe jeg tror forekommer i særlig grad. Fosterforeldre er jevnt over grovt underbetalte, og mange går i minus på det å ha fosterbarn.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Du har misforstått ganske mye! Ofte blir barna veldig knyttet til fosterforeldrene og når fosterforeldrene ser at barnet har det vondt og vanskelig hos biologiske foreldre og barnet har bodd i flere år i fosterhjem er det forferdelig å måtte gi slipp på et barn og samtidig vite at barnet kanskje ikke får det så godt. Er ikke det et godt tegn at fosterforeldrene bryr seg om barnet? Hvis fosterforeldrene hadde gjort det kun for penger hadde de ikke brydd seg om barnet flyttet tilbake, da hadde de bare fått et nytt fosterbarn....klarer du ikke se det?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg er fostermor og vil gjerne svare på dette. Vi gjør så absolutt ikke dette for pengene. Ja, vi må få klage på at vi ikke får nok penger når vi hver måned taper flere tusen kroner på å være fosterforeldre samtidig som det er veldig mye arbeid. Veldig mange barn blir plassert i fosterhjem på langtidsplassering og da er det naturlig å knytte seg til barnet. Man får like mange følelser for et fosterbarn som for et biologisk barn. Det å måtte gå gjennom en tilbakeføring av et barn som kanskje har bodd i fosterhjem i 4 år blir selvfølgelig veldig tøft for fosterforeldrene som elsker dette barnet. Hvis man ikke kan knytte seg til barna, bør man ikke bli fosterforeldre. Det er ikke alltid at hverken barnevern eller fosterforeldre mener at det er best for barnet å flytte tilbake til biologiske foreldre, men en fylkesnemd kan likevell bestemme dette. Av erfaring vet jeg at skremmende mange barn som blir tilbakeført biologiske foreldre ender tilbake i fosterhjem ved et senere tidspunkt, det er ikke bra for barna i det hele tatt å ha så ustabil oppvekst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå