Gå til innhold

Lille Eirik har kommet til verden :)


tvilling85

Anbefalte innlegg

Lille prinsen vår Eirik kom til verden 3 feb, kl 16.40. 3350g og 50 cm lang. Helt perfekt :)

 

Jeg hadde termin 7 feb, men helt i orden at han kom før :)

 

Jeg våknet av at det rant der nede og reise meg opp og da sa det plask i gulvet. Fikk litt angst med engang da hodet ikke var festet. Ringte sykehuset men de ba meg bare sover videre og slappe av, lett for dem å si :P hehe

jeg fikk kontroll på sykehuset dagen etter. Etter at vannet hadde gått begynte smertene som små mensen murringer. Som ble sterkere og sterkere. Kontrollen på sykehuset sa at alt var bra, men de kunne ikke undersøke meg der nede pga infeksjons fare. så ble vi sendt hjem igjen for å slappe av. kl 4 på natt til tors ble smertene så vonde at vi dro til sykehuset igjen. Fikk komme inn på en av de flotte føde suitene på ahus, Etter en stund fikk jeg prøve lystgass som var helt fantastisk :) ved rundt 6 cm åpning fikk jeg prøve saltvanns papler i ryggen, de var helt forferdelig vonde å sette men lindra godt, så fikk jeg prøve akupunktur, men litt usikker så virkningen. Ved rundt 8 cm åpning klarte jeg ikke mer og måtte be om epidural. Men ble veldig skuffa over den, for trodde at den skulle bedøve mer. Men mye bedre ble det jo. Fødselen stoppa opp litt og ble satt på ri stimulerende drypp. kjente ikke press riene , men ble fortalt når jeg skulle presse. Etter en time med press ble gutten vår født. Det første han gjorde var å tisse og bæsje på meg, hehe. Jeg var heldig som ikke revnet noe, måtte sy noen overfladiske sår for at det skulle bli bedre for meg å gå på do. Veldig letta for det var min store frykt og revne eller bli klipt. Fra vannet gikk til han var ute tok det 38 timer. Vi var gjennom 2 vakt skift på sykehuset så fikk møtt mange flotte jordmødre som jeg var super fornøyd med. Kan ikke få rost dem nok.

 

Ca 2 timer etter fødsel ble vi fulgt ned i kjelleren på ahus der en golfbil stod å venta på oss. Prinsen i bilsete foran og 2 slitne foreldre bak. Så ble vi kjørt bort til barsel hotellet. Det ble vi tatt godt i mot og ble vist opp til rommet vårt.

 

Nedtur ble det etter 2 dager da prinsen fikk gulsot og måtte behandles med lys. vi måtte da tilbake til baselavd :( der får ikke far være og jeg måtte dele rom.. med en dag ekstra på sykehuset gikk ting bedre og vi fikk dra hjem:) endelig.

 

Ammingen går greit, men må bruke ammeskjold for ellers klarer ikke prinsen og suge. Men vi øver hver dag :)

 

Håper dere som skal føde på ahus får samme positive opplevelsen som meg. Får nok en gang ikke rost alle de flinke jordmødrene og barnepleierne på føden, barsel hotellet og barselavd. ikke et vondt ord å si om de. De gjør en fantastisk jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! Kos dere med lille Eirik :)

 

Skal også føde på a-hus denne gangen, er veldig spent og gleder meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal føde på Ahus jeg også. og vil veldig gjerne på barselhotell, fordi jeg klarer ikke slappe av uten samboer *flaut*. åssen var det på hotelet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellet var kjempe bra:) Bare å dra i snora hvis man trenger hjelpe uansett tid på døgnet. Vil man være fred kan man det også :) kjempe hyggelig og flinke folk. God mat var det der også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...