Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Skal besøke min nye svigerfamilie i Tyskland neste uke, og vil gjerne ta med gave fra Norge. Men aner ikke hva. Noen som har noen gode forslag? Svigermor er 65 og svigerinna er 28. De har vel det man kan kalle en minimalistisk stil, så malte fjøler er ikke det helt store. Men det hadde jo vært artig med noe norsk da. maks 300,- pr.pers
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 hei, så heldig du er som har svigerinne og da! Jeg har bare svigermor. Hun elsker sjokolade, bli en del sjokolade i gave her ja. Men kanskje en pynteting hver og en sjokolade til hver? Noe som du tenker hadde falt de i smak? eller noe troll, bok på tysk fra byen du er fra eller norsk/tysk ordbok.... Jeg syntes selv det er vanskelig å kjøpe gave til svigermor, da jeg treffer henne maks 2 ganger i året Min svigermor er totalt motsatt av minimalistisk, shoppegal på småting og billige ting... overfylt overalt...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg er tysk-import Min mamma syns alltid lokal mat er interessant, altså alt fra kransekake over rein/elgkjøtt-produkter (obs! ikke hval!), multe... Min mann ga første gang bok fra hjembyen med mange nydelige bilder.
nick_342104 Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Hva med strikkede votter med norsk mønster, f eks selbuvotter, eller et smykke med et typisk norsk motiv. Sjekk ut husfliden så finner du kanskje noe der:-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Selbuvotter eller sånn kofte? Den norske melkesjokoladen er også veldig populær i utlandet, tror nok det er det folk spør mæ mest om:P
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Hadde satset på røykalaks:) Tyskere elsker slikt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå