En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg legger dette innlegget også her: Snuppa på 2,5 år nekter plent både bading og dusjing. Hun er nemlig redd for å bæsje/tisse i vannet, og ikke pokker om hun skal gjøre fra seg på do rett før heller. Vi har vært nødt til å holde henne fast for å vaske diverse mat og andre ting ut av håret et par ganger, men vil jo ikke holde på sånn. Noen tips? Jeg har prøvd meg med at hun kan ha bleie på i dusjen, lagt en haug av leker i badebaljen, hun får ha med dokke, kan dusje med eller uten en voksen osv... Men hyl, skrik og nekt blir det uansett. Hun må jo få vasket seg skikkelig innimellom
Cupcake! Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Hmm...ikke enkelt Vi hadde en periode med anti-bading. Det som funket for oss var å "lure" han! Motsatt psykologi kan man vel kalle det. Vi hadde også en lillesøster som vi kunne bruke som agn... Snakket ikke noe om at han skulle bade/dusje men begynte bare å vaske baljen og gjøre klart alt til lillesøsteren. Da skulle han plutselig av med klærne og bade. Hvis vi hadde spurt eller snakket om badinga hadde det bare blitt "nei" og gråt. Så med andre ord ikke lokke og be men prøve å friste ved å fylle stampen eller kanskje dusje selv? Bare gjøre det for fristende til å la være. I vårt tilfelle tror jeg det var hårvasken som var skummel.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2011 Takk for tips. Vi har prøvd, og ender opp med at hun leker over kanten av balja. Luringen Men håper det er en fase, samtidig som jeg er redd for at vi forlenger den om vi takler dette veldig feil... Problemet er at hun nok er redd for å bæsje eller tisse i dusjen eller vannet, men siden hun ikke vil gå på do/potte heller, men står og hyler etter bleia, så gjør hun det jo ikke akkurat lett for noen av oss. Vi har ikke akkurat verdens største bad, men sist krøp hun inn mellom do og vaskemaskinen og holdt seg fast i doskåla. Men jeg er beredt til å kjøpe all verdens kule badeleker for å få til dette, jeg altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå