Gå til innhold

Flere med plass på Føderiket?


Vermilion

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir føderiket lagt ned? Hvor har du hørt det?

Tviler på at det er noe samarb mellom de og ABC, men du får nok plass ved ABC dersom du sender de en mail.

Jeg var superfornøyd med Riksen sist, skal føde der igjen.

Trenger jo ikke benytte seg av alt de har av smertestillende, de har store fine fødestuer, egne bad på alle rom og en fødestue med badekar en kan føde i. (Men det skal jeg ha, så det er opptatt rundt den 4;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aker har ikke hatt fødeavd på mange år.

Sikker på at det er fult på ABC? Jeg har fått plass der begge gangene, men synes ikke de var så hyggelige der, så takket nei. De maser jo om at de har kapasitet til mange fler enn de som søker seg dit.

Jeg søkte Riksen i uke 5, måtte være sikker på å få plass der;-)

Har hørt masse bra om Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aker har ikke det nei, hehe..førstegangs her:P Tok det bare med siden det er under OUS. Og ja, det er fullt der, men satser på at vi med plass på Føderiket får plass der. Har ikke bil så vil gjerne ha et sted i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plass på føderiket, skal på første kontroll til tirsdag... Får kanskje høre noe mer da! Kjipt, hadde jo bestemt meg og begynt å forberede meg på å være der... Sikker på det går så kjapt at ikke vi rekker fødselen først da? Kan jo håpe!! Har jo fått time til ultralyd på Riksen i mars, kanskje man blir flytta dit??? Nei nå blei det mange spm oppi hodet mitt på en gang kjenner jeg... Håper på forklaring på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom gjerne med en oppdatering når du har vært der, Mulline! Skal ikke på kontroll før i april selv, time til ultralyd på riksen i mars jeg også. Lykke til på tirsdag! Og håper et mirakel skjer og at det ikke blir lagt ned så fort slik at alle med plass der rekker å føde! *krysse alt som krysses kan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll på Føderiket i kveld, veldig koselig - men ikke noe optimistisk i forhold til fødsel der desverre. Jeg fortsetter på svangerskapskontroller der, men får fødeplass mest sannsynlig på ABC. Vi som har fått tildelt fødeplass på føderiket i sommer skal i allefall få plass på enten Riksen eller Ullevål, og det er bra siden det er babyboom og mange uten plass! Det er ca 30 kvinner som må flyttes annet sted.

Føderiket kommer til å holde åpent til 1.juli. Den er nok ganske endelig den bestemmelsen som er tatt - desverre. Veldig trist for jordmødrene... De jobber for at alle skal få jobb på ABC, men dette er ikke avklart enda. Så vi får bare håpe på at man finner en best mulig løsning når ting har blitt som det har blitt! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for oppdatering;) Alt kommer til å gå fint selvom vi var innstilte på å føde der, men hadde begynt å glede meg til å føde i vann med så rolige omgivelser rundt meg. Og jeg bor jo selv også i Pilestredet Park så kunne jo ikke passet bedre;)

Synes synd på jordmødrene ja, uff, håper det ordner seg og at de får ny jobb alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også fått plass på føderiket. Men nå blir det jo ikke noe av det. Utrolig trist at dette liksom er et alt for "lukseriøst" for oss fødene. og at kommunen kan jo IKKE ta seg råd til slikt vas...

 

Vel.. Har bestemt meg for en hjemmefødsel istede. Noe som egentlig er like greit. Bor nemlig på sørlandet og hadde planer om og ta en liten "ferie" hos stemora mi i tidene rundt fødselen.

 

Så da slipper jeg å kjøre den lange veien, og det blir jo en flott opplevelse å føde hjemme. Bare synd det er så dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...