Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Hei. Lurer på dosering og varighet av inntak av duphalac. Jeg har ikke brukt den daglig, men har lyst til å begynne med det nå. Hvor lenge kan jeg bruke det og hvor mye kan jeg drikke av gangen? På forhånd takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Lyst til å begynne med det nå? Fordi? Trenger du noe skikkelig effektivt på tarmsystemet så begynn med Frukt & Fiber fra helsekosten, 2 tyggetabletter på kvelden. Skaff deg bare et realt mykt dopapir først og forbered deg på å tilbringe mye tid på ramma.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Du kan trygt ta Duphalac resten av livet. Dosering må du finne litt ut selv, men vet om ei som tar 75ml daglig, må nok ha det resten av livet. Har selv en jente på 16 mnd som får 25ml daglig dette er etter råd fra lege på Riksen. Det som er viktig er at du tar det daglig, også når du føler at det løsner opp.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Takk:) Er bare litt redd for å bli "avhengig" av det. Når det gjelder fiber så må jeg drikke så mye vann som jeg ikke klarer, drikker ganske mye væske hele dagen, men etter fiberrik mat får bare hard mage... HI
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Du kommer ikke til å bli avhengig da Duphalac ikke inneholder noen avførende midler. Hvis du sliter med hard mage etter inntak av fiber, kan det godt hende at du vil oppleve det samme når du tar Duphalac, evt må du opp i høyere doser for å unngå propp.
Kanutten83 Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Som hun over sier, du kan trygt drikke det resten av livet:) Det kan hende det mister effekt etter lang tids bruk, men da kan du bytte til f.eks renset parafin i et par mnd og så prøve med duphalac igjen:) Doseringen må du som sagt finne ut av selv, men du kan ta opptil 1 ml per kg du veier:) Sønnen vår på 3 år har gått på duphalac nå i hvertfall 2 år og vi har måtte justerer dosen både opp og ned alt ettersom:) Nytter ikke med fiberrik mat på ham heller uansett hvor mye vi får ham til å drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå