Gå til innhold

Leser "Hobbiten" til min niåring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun elsker å bli lest for, og når jeg skal lese høyt må det være en bok jeg selv liker, så vi har begynt på Hobbiten av Tolkien, noe hun syns er kjempespennende.. Mannen min er redd jeg gjør henne til en nerd(sagt på spøk).. hehe

Leser dere høyt for barna deres, og hva leser dere i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen er fortsatt i magen her, og kall meg latterlig om dere vil, men leser teskje kjerringa og Emil for h*n, har lest et sted at det du leser/synger til "magen", vil ungen kjenne igjen og føle seg rolig ovenfor når livet utenfor livmora starter.

Skrevet

Det tror jeg så absolutt at det er noe i, jeg sang mye "The Rose" (Bette Midler) både til lillebror da han var i mammas mage og til min lille da jeg gikk gravid, begge roet seg veldig til samme sang etter de var født.. Mulig de ble stiv av skrekk, men det funket i alle fall.. ;)

Skrevet

Vi har akkurat lest Gummi-Tarzan, men så er mine barn litt mindre enn din 9-åring da :) Vi leser ganske mye forskjellig, men det er ikke så lenge siden vi kunne begynne å lese bøker som kan stykkes opp over flere økter. Hobbiten er jo spennende :)

Skrevet

Har han utbytte av Hobbiten da?

Hadde gått for "Veien til Agra" eller "Camilla og Tyven" om jeg var i den aldersgruppa selv, tror jeg.

Skrevet

Vår nesteldste leste Ringenes Herre selv, på engelsk, når han var i den alderen han.

Men han er virkelig nerd da. ;-)

Skrevet

Tolkien skrev "Hobbiten" til døtrene sine, så det er jo i utgangspunkt en barnebok selv om nerdete voksne har lagt sin elsk på den ;)

Jeg har en 8-åring og nå for tiden leser vi Otto Monster.

Skrevet

Ja, men mine er når bare 1 år da. Fant frem alle barnebøkene som var på pensumlista for førskolelære for ett par år siden, fant ett par favoritter på den tiden. Og ble nok litt mer kresen på bøker, kjøper sjeldent disse billig barnebøkene på butikken lenger:P

Skrevet

Hobbiten er jo skrevet som en barnebok. Min åtteåring elsket den!

Skrevet

Ah, kult, jeg var ikke klar over at han skrev den til døtrene sine! :)

HI

Skrevet

Jeg har en jente på 8, og vi holder på med Doktor Prokors tidsbadekar:) Til firåringen, blir det mer en historie eller en billedbok om kvelden. Og så reiser vi på biblioteket en gang i uken, der hun får velge bøker selv, som vi enten leser der eller lner med hjem og leser.

Skrevet

Husker jeg leste Hobbiten for Felizia også *mimre*

Her er det jeg kommer på i farta som jeg har lest for henne;

Michael Ende:

- Momo - eller kampen om tiden

- Den uendelige historie

Serien om Sølvhingsten av Elyne Mitchell

Et lass bøker av Enid Blyton, Astrid Lindgren, Anne-Cath Vestly, Pullein-Thompson-søstrene, Jules Verne, H. Rider Haggard, H. G. Wells...

Og selvsagt Albert Åberg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...