Gå til innhold

Burde jeg fortelle han at hun er utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venninne er utro mot mannen sin. Jeg har prøvd å snakke med henne, men hun sier bare at "dette er noe hun trenger å gjøre".

Det er tydeligvis ikke mulig for meg å snakke fornuft med henne.

Burde jeg fortelle mannen hennes om det? Jeg synes så utrolig synd på han som tror at kona er trofast og bare elsker han. Jeg hater å bli satt i en situasjon som denne, for jeg vil jo ikke "sladre" på venninnen min, men jeg er også god venn med mannen hennes, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Har noen vært i lignende situasjon? Gode råd?

Hilsen fortvilet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en så dårlig/god venn at jeg hadde gitt et ultimatum: Enten sier du et, ellers sier jeg det!

Utroskap er så alvorlig og mot mine prinsipper at hadde en venninne sagt det til meg hadde hun visst at jeg kom til å reagere. Jeg håper noen hadde gjort det samme mot meg.....

Skrevet

Jeg ville gitt ultimatumet; enten avslutter hun forholdet eller prater med mannen sin, hvis ikke, gjør jeg det. Kunne aldri stått på siden og se en av mine venner være utro mot en annen venn.

Har selv gitt et slikt ultimatum, hun gikk fra elskeren, og fortalte sannheten til sin mann, de er sammen fortsatt, 3 år etter.

Skrevet

Om det er bare du som vet det så vil jo hun vite at det er du som har sagt det. men om andre også vet det så vet jo ikke hun hvem som har sagt det med mindre han forteller det.

men du kan jo hinte på andre måter også, jeg hadde nok selv sagt det til han eller gjort det på en annen måte slik han fikk vite det.

Det blir for teit og si det er noe hun trenger, enten er man i et fast forhold eller så er man singel og kan gjøre som man vil. selvsagt kan det finne forhold hvor partene sier at det er ok og ha sex med andre.

Jeg forstår også at du ikke vil sladre på henne, men har du prøvd og si fks at hvis ikke hun slutter så forteller du det til han?

Skrevet

Jeg synes du skal si det. Det er aldri rett å holde kjeft!

Sannheten kommer alltid for en dag, uansett.

Skrevet

Hadde aldri sagt noe til han.

Skrevet

Snu på flisa: Ville du at noen skulle fortalt deg hvis de visste din "bedre halvdel" var utro?

Eller: Hva når/om mannen får vite om utroskapet og at du visste det uten å fortelle det? Vil du føle det var riktig?

Hvor mange er dere som vet om utroskapet? Er han den eneste som ikke vet det?

Skrevet

Er det bestevenninna di, sier du selvsagt ingenting til ham.

Av den enkle grunn at det er bestevenninna di.

Du kan derimot råde henne på det sterkeste å slutte og si at du ikke liker det.

Det er egentlig bare det du kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...