Gå til innhold

Knipeøvelser...hvor lang tid tar det før man kjenner at det har effekt? livmorfremfall og divesere rariteter!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke tatt en eneste knipeøvelse etter fødsel for 1 år siden og det merkes! Stakkars mann :s og meg....

 

Hva er livmorfremfall? Synes skjedegangen min har endret seg....liksom som om alt er slappere, tenk om det detter ut? Ble alvorlig bekymret her jeg...

 

gjør knipeøvelser underverker eller er det bare sprøyt???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

livmorfremfall:

 

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1788&catid=116&Itemid=66

 

Knipeøvelser gjorde underverker her hvertfall, hadde det så jeg tisset en skvett om jeg nøys ol etter fødselen, gjorde knipeøvelsene daglig i rundt 2 månder, og underlivet mitt var nesten lik som før fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre! Er det slk at du kunne knipe mer under samleiet også?

 

Jeg har ikke tenkt på at jeg har vært noe særlig slapp er nede, men når jeg bgynte å trene nå for ikke lenge siden merker jeg jo godt at om jeg har mer luft enn vanlig så må jeg virkelig konse for ikke å slippe den...FLAAAUT bare å skrive om =((

 

er det slik at man blir mer slapp av å trene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:49 her

 

Er veldig efektivt å knipe under samleie, for da "griper" du om noe. Blir ikke mer slapp av å trene, men man merker det bedre. Og tro meg, vet hvordan det er med luft problemet. Start å knipe noen ganger iløpet av dagen, selv bruker jeg tv tid ol ("død tid") til å knipe, da blir det en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, så man kan ikke få livmorfremfall av å trene?

 

kniper som aldri før jeg nå..men synes det er litt vanskelig å lokalisere muskelen som skal knipes selv om jeg gjør det når jeg tisser og klarer stoppe strålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort knipeøvelser helt siden fødsel, i sju måneder nå, men skjedeveggen er forstsatt slapp, og det er masse prompelyder under sex:( Og mannen har problemer med å komme fordi det ikke er trangt der lenger. Faen, visste ikke at en fødsel kunne ødelegge sexlivet slik, og at det ble et problem om man var flink til å knipe! Dritt rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke et problem om man er flink til å knipe. Det er en sjanse for at du enten kniper feil, eller at noe er galt. Du buurde få en lege til å se på deg. Noen ganger kan man ha skader etter fødsel so knipeøvelser ikke kan rette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sånn at man kan få dekket operasjon (oppstramming av skjeden) om skjeden er så skadet at sexlivet blir ødelagt?

Burde være sånn i hvert fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa sånne prompelyder ja...kjempeflaut rett og slett og jeg vet ikke om jeg tør ta det opp med gyn engang! ærlig talt :-(((((

 

Kommer de fordi det er så slapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev om prompelyder her;) Ja, tror nok fordi det er slapt, så luft kommer inn. Verre i enkelte stillinger.. Huff, ja, synes også det er flaut. Men kommer nok bare til å si at det har gått ut over sexlivet og ikke så mange detaljer om legen ikke spør. Jeg har hørt at man kan få operasjon når man er ferdig med å få unger, men at de ikke operere om man kommer itl å ha flere fødsler.. Må nok ta det opp med legen, huff altså! Har liksom tenkt at det kommer til å gå seg til med knipeøvelser, men det blir nok ikke bedre ser det ut til. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er sansynligheten for å få en slik operasjon da. Jeg kommer ikke til å ha sex igjen, kjente knapt noe heller..æsj blir helt kvalm av hele underlivet mitt. Trodde ikek det stod så dårlig til der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har livmorprolaps og fremfall av skjedeveggene både foran og bak, etter kun én fødsel, hehe. Gynekologen som gjorde ultralyden på meg dette svangerskapet syntes jeg hadde vært max "heldig"... ;-)

 

Jeg skal opereres når jeg er ferdig med å få barn er jeg temmelig bestemt på, men etter det jeg hører er jeg forberedt på å måtte kjempe for det. Det er visstnok ikke en operasjon de "deler ut bare fordi en har lyst". Og ofte blir ikke symptomene og problemene vi har sett på som alvorlige nok. kanskje det kan ha noe å gjøre med at mange av gynekologene er menn som ikke helt skjønner hvordan det er?

 

Men akkurat nå er jeg ikke så opptatt av om det er litt slappere der nede, jeg nærmer meg en fødsel og satser på at den vil gå mye enklere enn sist nå som det er ekstra god plass der nede... ;-)

 

Og til dere som skjemmes over lyder og slikt, dere må i hvert fall ikke unnlate noen detaljer når dere snakker med lege/gyn! De ser absolutt ikke på det som flaut, og dere trenger alle de argumentene dere kan få for å bli tatt alvorlig...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...