Gå til innhold

Hvorfor tenker jeg sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 3 og har rare og ubehagelige tanker og følelser. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, og nå når jeg er gravid med nr 3 så begynner jeg å tenke ; Er dette riktig? Kommer vi til å klare å følge opp alle tre? Kommer jeg til å klare dette? Er det dette jeg virkelig vil? Hadde det vært bedre å bare hatt 2? Vi var jo begynt å komme "ovenpå" (3 og 5 år), er jeg klar til å ha flere år med baby?

Jeg vet ikke om det er hormoner som styrer meg, eller om jeg rett og slett er usikker?

Hører med til historien at vi har hatt/er i en liten ekteskapskrise også, så det spiller nok også inn på følelsene og tankene tror jeg. Graviditeten var ikke helt planlagt selv om vi visste om risikoen for å bli gravid.

Noen andre som har opplevd å ha slike tanker? Jeg tenker ofte på om det er riktig av oss å gjøre dette, eller om vi bør velge å avbryte nå før det går for lang tid. Det er imot alle mine moralske prisnipper, men jeg må innrømme at jeg er i villrede..

Vi kan jo få barn på et tidspunkt når alt føles riktig.

Nå spør jeg om det er andre som har hatt slike tanker og hva de gjorde i den situasjonen. Jeg er ikke interessert i å høre fra alle som blir sur og sint fordi jeg tenker sånn, eller har andre moraliserende ord.

Håper på forståelse og respekt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...