Gå til innhold

Finne en hobby når sykemeldt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger virkelig en hobby...men vanskelig vite hva, siden jeg ikke liker strikking, hekling osv. Har ikke tålmodighet til det.

Ikke er jeg i form til masse trening heller siden jeg har kraftig bekkenløsning.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne. Trenger noen tips selv jeg. Har lånt noen bøker som jeg skal lese......men trenger noe mere å finne på :-) Hvis ikke blir d laaaaaang ventetid.

Skrevet

Litt i samme båt og liker ikke ting med trå.. Så jeg har begynt med decoupage. En kan både bruke servietter, decoupagepapir og stoff. Det er koselig¨å sitte å pusle med og krever ikke så mye tålmodighet. Kjøpe små esker eller andre ting. Bra til gaver eller som jeg gjorde forrige helg; tok en plastboks og "decoupagerte" med nydelige servietter fra tilda, bakte knekkebrød og la oppi og gav bort til en venninne. Hun ble kjempeglad! Alt kan du få kjøpt i nettbutikken til panduro så slipper du å dra det vonde bekkenet ditt til butikken;)

Skrevet

Å lage kort eller fine fotoalbumsider for eksempel. Materialene til dette kan også kjøpes via internett.

Eller hvorfor ikke starte våren inne og så forskjellige sommerblomster nå, så du kan drømme om en blomstrende sommer på mer enn en måte. (Det starter med frøkataloger, men jeg advarer: Det kan fort bli dyrt!!!)

Symaskin er mindre tålmodighetskrevende enn strikking og hekling. Man kan lage mye fint på kort tid.

Skrevet

Blomster osv tar jeg når det blir litt mildere vær, vi skal røske opp hele bedet og legge alt på ny. Han som bodde her før har bare sett etter enkle og ikke noe særlig fine løsninger som heller ikke funker så bra ;)

Meeen, blir nok litt og litt, blir ødelagt i bekkenet av hagearbeid.

Symaskin og stoff, ja det var jammen meg en god ide! Har de syoppskrifter på nett?

Om noen uker får jeg vite kjønnet på babyen, så kan jo lage en del fine babyklær som ikke er for vanskelige å lage, som f.eks kjole eller selebukser.

Må vente itl etter ultralyden da.....Åååh, så mye søtt til de små!

Andre tips til ting som det ikke kreves tålmodighet til?

Skrevet

tja, jeg er også sykemeldt og har funnet ut at det er igrunn gøy å bake.. det passer bra med bekkenet, for kan jo hvile hver gang deigen hever og mens brød og annet godt steiker i ovnen. kjekt å ha pai og skillingsboller i frysa når det dukker opp gjester f.eks;)

ellers ser jeg der er mye fint man kan kage på panduro, fikk akkurat katalogen i posten, mange fine puter! tenk så kos på ett barnerom men litt ulike mønstre og fasonger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...