Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Noen som vil dele sine herlig smoothieoppskrifter? Har lært fra smoothieexcange å ta müsli oppi og har lest annet sted man tar proteinpulver i, finnes det andre ting å putte i for å gjøre den mer spennende og sund?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Fersk, revet ingefær bruker vi mye, pga den fantastiske helseeffekten den har - og så gir den et godt spark i smoothien. Ingefær skal ikke gis til barn under 12 år(?) og andre personer som kan ha problemer med den blodfortynnende effekt. Ellers eksperimenter med ulike krydder som kanel og kardemomme. Lime kan gi god piff (kommer jo an på resten av sammensetningen selvfølgelig) Linfrø og solsikkefrø pleier jeg å ha oppi av og til. Prøver å få til 1 smoothie hver dag her i huset til meg og mannen
Steget Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Vi har også smoothie nesten hver kveld. utrolig godt å krype opp i sofaen og kose seg med noe sunt! Jeg bruker stort sett den samme grunnoppskriften og varierer med bær. 1 banan, 4 ss proteinpulver, 3 ss linfrøolje, litt sitronsaft, rundt 200 g frosne bær og soyamelk eller rismelk (mengde avhenger av hvor tykk/tynn du vil ha smoothien). Godt med kanel eller kardemomme oppi også. Åh, nå fikk jeg skikkelig lyst på smoothie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå