Gå til innhold

Laktoseintoleranse under graviditet


Gravid =)

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg ble gravid har jeg fått vondt i magen hver gang jeg har drukket melk o.l. Dette har gitt seg etter at jeg begynte med laktosefri melk og kuttet ut de fleste andre melkeprodukter. Har aldri reagert på melkeprodukter tidligere.

 

Er det flere som har opplevd å bli laktoseintolerante etter at de ble gravide? Gav dette seg etter fødselen eller er det en varig forandring i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Huff, rart hvordan kroppen reagerer på det å bli gravid. Jeg så overskriften din og tenkte "oj, kanskje hun har opplevd det samme som meg?". Men det har du ikke. Jeg har nemlig motsatt opplevelse. Jeg har reagert STERKT på melkeprodukter i mange år og har levd et melkefritt (eller tilnærmet melkefritt) kosthold i lang tid. Under graviditeten så spiste jeg middag på et hotell under et seminar med MYE fløte og generelt melkeprodukter, og jeg forberedte meg på ei knalltøff natt. Men jeg sov godt hele natta og magen var like fin. Jeg har prøvd flere typer melkeprodukter og hvitost og rømme og fløte og hele greia. Jeg er rett og slett ikke laktoseintolerant lenger...! Om dette varer etter graviditeten (ja, både for meg og deg) er jeg mer usikker på!!!

 

Lykke til! Du har min store forståelse (vet jo hvor vanskelig det kan være å leve et liv uten melkeprodukter)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...