Gå til innhold

Rundt uke 26, hvordan føler dere dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føler dere dere? Jeg var veldig dårlig i 1. trimester, men 2. har gått veldig fint :) Men nå den siste uken har jeg vokst så skrekkelig, så nå har jeg et konstant trykk nederst i magen, er sliten hele tiden og når jeg ligger på siden begynner hele magen, ryggen og hoftene å værke. Begynner også å trenge hjelp til å reise meg fra sofaen etc =P Regnet jo med at dette skulle komme en gang, men allerede nå? Er det vanlig? Føler meg fryktelig stor veldig tidlig. Har lagt på meg ca 5 kilo så sånn sett er jeg vel ikke for stor? Ingen som har målt magen min enda så vet ikke noe om den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg er i uke 27 i morgen og har de to siste ukene blitt veldig sliten...har begynt å tatt jern igjen, tror jernlageret er veldig lavt nå. Det var helt på grensen sist jeg var hos jordmor. Jeg vil bare sove hele tiden! Synes også det er litt tidlig. Har vel lagt på meg ca 6-7 kg. Ganske stor mage nå ja, ligger litt over symfyse målene. Bekkenløsningen har også blitt verre, så alt er tungt...:( Akk ja, en god stund igjen ennå...

Skrevet

Jeg er 26 uker i morra, og jeg har vært sykmeldt i desember for stressrelaterte smerter i bekken. Det var som om ungen var på vei ut der nede, det trykket noe grasialt nedover, og jeg trodde det skulle åpne opp og ut kom ungen. Så fikk jeg 50% sykmld og det hjalp, så var det tilbake i full jobb og har vært det nå siden midten av januar. MEN nå går det ikke lenger. Idag kjenner jeg virkelig at de samme symptomene jeg hadde i desember, har kommet tilbake og de er sterkere. Jeg har problemer med å stå og sitte. Blir et enormt trykk nedover og det kjennes ut som om jeg må på do hele tiden, mens jeg har sterke mensensmerter. Ikke hyggelig i det hele tatt. Er livredd for å føde for tidlig, og jeg håper at jeg skal klare å få forklart legen min om at jeg vet hva jeg snakker om, siden dette er 4 gangen jeg er gravid. Håper han skjønner at jeg nå trenger ro!!!

Og ja, jeg er 116 cm rundt magen, det er kun mage, og jeg har gått opp 9 kilo.

Det er tungt, og tyngre skal det bli.

Skrevet

26+0 i dag. Tja, skal vel ikke klage så veldig.. Fullt sykemeldt, og vært det litt, pga bekkenløsning, og det er natt og dag i forhold til å jobbe! Sååå mange flere gode dager, så føler jeg fungerer i hverdagen! Kvalmen kom plutselig skikkelig kastet på meg igjen, men også den har vært bedre et par dager nå. Men må unngå lukten og smaken av temmelig mye mat, ellers velter magen seg i timer, he he.

Føler meg egentlig enorm, men er nok ikke det -bare større enn sist. Så dere Mira Craig på forsiden av et av ukebladene? Hun var forresten veldig fin! Men er ikke større enn henne, kanksje som det eller mindre, så ble glad. For som sagt synes jeg hun var fin -bare føler meg som en diger klump selv ;o)

Tåler ikke så mye aktivitet før rygg og bekken krangler, så blir veldig rolige dager. Men synes tiden går fort likevel! Hadde et røft 1.tri med masse blødninger bl.a., og trodde ikke babyen skulle bli der inne fra dag til dag. Så kjenner meg egentlig bare veldig lykkelig over det som skjer! :o)

Babyen er i full vigør. I går fikk den kommende storebror endelig kjenne spark! Han pleier å holde hånda på agen i 1 sek, og så konkludere med at babyen sover, he he. Så var stas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...