Gå til innhold

sykehusbagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når pakker man bagen og hva bør den inneholde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hva jeg pakka i min, jeg husker bare at jeg hadde med meg altfor mye.. hehe..

Klær til babyen

bleier

bind (til deg)

håndkle (er)

gode vide bukser (andre vide klær)

De sier at du kan ta med deg en hårføner (kjekt for tørking nedentil. jeg trengte ikke det)

noe å lese kanskje

mobil + lader

kamera + lader

En sjokolade eller noe annet å ha under fødselen (husk du forbrenner 500 kalorier i timen)

Har helt sikkert glemt noe men..

Skrevet

Når du nærmer deg termin, to til tre uker før er en fin tid å begynne - synes jeg. Du trenger ikke pakke den ferdig da, men lage liste og kjøpe de tingene du vil kjøpe først. Ammeinnlegg, bind (hvis du ikke får det på barsel), shampo (med mindre du vil bruke sykehussåpe...), store gode truser og klær forøvrig, badehåndkle (på mitt sykehus har de bare små håndklær), fotoapparat, mobillader, tøfler, brystvortekrem kan jo være greit å ha.

Skrevet

Tror jeg pakka min, iallfall mesteparten rundt uke 38-39.

Skrevet

Er selv sent ute, har igjen 9 dager til termin, fortsatt ikke startet :) Men jeg tar det med ro jeg (førstegangs).. De fleste jeg vet om, pakker den rundt uke 35-37, noen så tidelig som uke 32.

Alle har sin mening om hva baggen skal inneholde. Men her er da min liste:

- 3 bukser (jogge/yoga bukser)

- 2 hettegensere (lett å amme i tenker jeg, har ikke amme tøy)

- 6 t-skjorter (tilfelle jeg svetter mye etter fødselen)

- 2 Amme-Bher, da jeg ikke har kjøpt flere, vet jo ikke hvilken cup jeg vil ende opp i.

- Sokker, truse til hjemreise (synes det er helt greit å bruke nettingtrusene)

- Amme innlegg, 1 par i ull og legger i en boks med engangs

- Toalettmappe med alt man trenger til stell (tanbørste/krem hårbørste, deo osv)

- Bind til hjemreise, eventulet dagen før, kommer jo ann på blødningene.

- morgenkåpe

- sliperser

- Klesskifte til samboeren og toalettsakene hans

- Hjemreisesett til ungen (om du vil bruke egene klær til h*n på føden tar du med det)

- Skrivesaker, noe musikk, en bok og Nintendo DS

- Kameraet og baterier til det, skal legge i mobil laderen da det starter

- En pung med små mynter (til parkeringen)

- Noe drikke og mat til fødselen (for å få inn energi)

- Helsekortet

Skrevet

Jeg er glad jeg hadde halsdrops dagen etter fødselen.

Jeg hadde hylt så mye at jeg var helt sår i halsen, så da var det godt å ha :)

Ikke for å skremme deg da, føder gjerne igjen jeg, det var helt fantastisk=)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke å ha med deg noe mer enn du ville hatt hvis du skulle reist bort noen dager et annet sted, kanskje enda litt mindre enn du ellers ville hatt. Jeg gikk feks i sykehuskjorter hele tiden mens jeg var der, mye enklere å amme i enn det meste annet av klær og dessuten slapp jeg å ha med meg masse møkkete t-skjorter hjem. Varmere klær hadde jeg ikke noe behov for, for jeg har vært veldig varm etter begge mine fødsler. Truser er det heller ikke noe behov for ettersom sykehuset har "flotte" nettingtruser, da slipper du å blø ut dine egne truser. Til hjemreisen er det greit å ha en vanlig truse. Alt babyen trenger får du på sykehuset så lenge du ikke skal på barselhotell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...