BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Trenger anbefalinger...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Jeg skriver til deg her og jeg, føler jeg svarer på alle innleggene dine, hehe Vi har BeSafe Izi Sleep. Vi leide av Gjensidige og da hun vokste ut av det fikk vi et større sete. BeSafe er veldig stødig og trygt, men stort og tungt. Jeg orka sjelden å bære det langt med henne i, i alle fall ikke etter at hun ble 8-9 uker, men pappan orka jo Det føltes i alle fall veldig trygt og godt og det som gjør det litt tungt er at det kan slåes ned slik at babyen får full liggestilling (ikke mens det er i bilen). Vi brukte det endel når vi feks var på legekontor eller ventet andre steder og hun sovna (som babyer jo ofte gjør) og det var deilig å kunne legge henne helt ned. Av og til gjorde vi det hjemme også hvis hun sov når vi kom hjem fra kjøretur, men som oftest tok vi henne opp og la i vogna i stedet. Følelsen av trygghet var i alle fall stor med det setet, men denne gangen ønsker jeg meg et lettere sete ala Maxi Cosi, så jeg kan klare å bære det selv, feks om jeg skal hente Veslefrøkna i barnehagen og ha med babyen inn og den sover så jeg slipper å ta den ut av bilsetet.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Skal ha et Maxi Cosi Pebble sete med base denne gangen. Såvidt jeg har lest ut at tester, er det dette setet som gjør det best sikkerhetsmessig akkurat nå. Med de 2 foregående barna, eldste er født i 2005, hadde vi Maxi Cosi Cabrio. Setet som da gjorde det best i test.
Mrs. Bouquet Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Første gangen hadde vi et akta graco med base, men det syns jeg var for tungt og stort. Ble en del bæring opp og ned trapper, ut og inn butikker osv. Neste gang kjøpte vi et maxi cosi med isofix base. Dette likte jeg bedre. Maxi cosi har også mange vogner man kan klikke det på med adaptere om man har bruk for det. Besafe med base er også et veldig godt sete, men det er blytungt. Sikkerhetsmessig er de vanlige merkene som besafe, maxi cosi, akta graco og brtiax veldig gode i "babymodellene".
Lemonia Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Maxi Cosi Cabriofix etter storebror. Kjøper ikke nytt når det bare er to år gammelt.
Nagilimia Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Hadde emmaljunga sist, egentlig veldig fornøyd med det, men det er for hardt å løsne fra basen. Siden jeg vet jeg skal ha ks så har jeg kjøpt brio sitt da det var enda lettere å løsne fra basen enn maxi cosi. To venninner har brio og de har vært fornøyde
Nagilimia Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Det er også en fordel at basen til brio og emmaljunga kan festes både med isofix og belte, mens på maxicosi må man velge...
Babyønske �� Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 Man må ikke velge med Maxi Cosi heller. EasyFix basen kan festes med enten setebelte eller isofix.
Liaes Skrevet 11. februar 2011 #9 Skrevet 11. februar 2011 Vi har kjøpt inn Recaro young profi plus til lille gullet i magen! Lett og håndterlig sete, foreløbig hvertfall!
lille frø, mor til to Skrevet 11. februar 2011 #11 Skrevet 11. februar 2011 Vi har Be Safe iso fix. Den kan festes rett på TFK barnevogna. Da trenger jeg ikke vekke henne hver gang vi skal noen plasser.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 11. februar 2011 #12 Skrevet 11. februar 2011 Vi skal ha Maxi Cosi Cabriofix:) Kjøper det til uka.
SuperMoM <3 Skrevet 11. februar 2011 #13 Skrevet 11. februar 2011 Vi har maxi cosi bilstol med base som tvillingene skal bruke. Har et izi sleep sete,men pga muligheten til å feste de maxi cosi stolene til vogna når de 2 andre barna skal i barnehagen,så blir det til at vi skal selge den. Storfornøyd med den selv om den er litt tyngre enn de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå