Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Vi har vært i Danmark og brukt donor, og der krevde de at jeg ble sjekket for rubella-antistoffer før inseminasjon. Dette gjorde vi og sendte svar på alle blodprøver til de. Ble godkjent og inseminert og gravid på første forsøk. Har vært på kontroll både hos jordmor og lege i hjembygda etterpå, og ingen har reagert på prøvesvaret. Ikke før jeg var på ordinær ultralyd, da jordmor der sa etter å ha sett på mine blodprøver at jeg ikke hadde antistoffer mot rubella! Det synes jeg er veldig rart at ikke har blitt "oppdaget" før! Regner jo med at det går bra, men synes lege kunne ha informert meg litt om dette......... Noen med erfaring??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Kan også være at prøven er feil. Jeg testet negativt på rubella-antistoffer ved et av min sv.skap og siden jeg hadde testet positiv tidligere syntes jeg det var rart og ba dem ta ny prøve og da ble testen positiv som den skulle.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Jeg nektet rubellavaksinen da jeg var ungdom med det resultat at jeg ikke har antistoffer. Fikk bare beskjed om å være påpasselig med evnt smitte de første månedene av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Må nok passe på hele svangerskapet. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:56037::1:5800:102:::0:0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå