Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Hadde noen spurt meg om jeg hadde ville beholdt et barn med downs syndrom for 2 år siden hadde jeg sagt NEI! Men heldigvis er jeg sikrere på meg selv og min evne til å "overleve" det livet kommer med, så nå vil jeg si JA! Å få et barn med downs syndrom er IKKE verdens undergang! De trenger mer oppfølging, trening og støtte enn "normale" barn, men det vil like fullt være DITT barn, som trenger deg. Må presisere at jeg enda ikke har barn, er nå 26mnd på vei, ingenting galt med mini:) Vil dere vite hvordan det vil være å ha et barn med downs anbefaler jeg at dere leser litt på denne bloggen: http://mammawesterheim.blogg.no/ Ung mor med en sønn som har downs, venter nå sitt andre barn:) Utrolig inspirerende å lese om hennes situasjon, får en følelse av en kan klare alt om en bare går inn for det;) Enjoy!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Bra du fikk med deg skrivefeil fremfor budskap;p HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Dei som ikkje skriver feil er bedre en alle andre som dei trur. Det har ikkje jeg funne ut. I klassen på 26 stk er jeg den nest beste utbetalt i lønn. Pussi var i spesial timer 3 ganger i veke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Også finnes det mennesker som meg, som har fått utdelt mer utfordringer og harde slag enn de aller fleste andre i dette landet. Som faktisk har stor omsorgsbyrde allerede og som i utgangspunktet ikke vil ha flere barn, men som ikke er noen fan av abort. Jeg hadde uten å nøle tatt abort hvis barnet hadde fått påvist et så stort handicap som Down kan være.
IcyHeart Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 til 16.47 Er selv for abort, målet med innlegget var vel å vise at et barn med down ikke er verdens undergang. Forstår godt ditt valg om å ta abort om det viser seg at babyen du bærer hadde hatt downs. Vi vet selv hvor mye vi kan eller ikke kan takle når det kommer til slike utfordringer... Må si at du viser stor selvinnsikt med tanke på denne problemstillingen:) Mange svarer bastant ja eller nei uten og faktiske tenke gjennom situasjonen. Alt de ser er problemer uten løsning. Du derimot har i alle fall tenkt igjennom hvordan et slikt barn ville påvirket din situasjon og familie. Det er ingenting galt i å si nei, men da bør en i det minste ha tenkt igjennom valget en tar. Det er i alle fall min mening:) Takk for et bra svar! HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Du har ikke en gang ett barn. Hva da når man venter nr 4 og finner ut at det har down syndrom eller noe enda verre?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Hva med å lese hele tråden før du kommenterer? Jeg er FOR abort, om det skulle være et barn med down eller ikke, eneste jeg sier er et an bør tenke gjennom situasjonen før en tar en avgjørelse! Altfor mange sier NEI fordi det gjelder et barn som krever mer, spiller ingen rolle om de har barn fra før av eller ikke! De sier bare NEI! trenger ikke å gi MEG begrunnelsen bak valget, men synes det er verdt å tenke igjennom situasjonen før en gir et så bastant svar.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Men hva er det som får deg til å tro at dette ikke er noe folk tenker over? Tror du folk trenger deg til å fortelle seg at de må vurdere situasjonen nøye? Tror du ikke folk tar akkurat så lang tid de føler de trenger før de tar en avgjørelse vedrørende dette? Hvordan vet du at "altfor mange sier nei fordi det gjelder et barn som krever mer..." Er du inni hodene til alle som vurderer abort av downs-barn? Jeg vet at jeg selv ville trengt akkurat 2 sekunder på å ta den avgjørelsen. Likevel mener DU at jeg burde bruke lengre tid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå