Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Har en datter som går på videregående.. Fikk telefon fra læreren hennes at hu ikke hadde kommet til gymtimen. Men hadde heller gått tur med noen venninner.. (Noe som ikke var avtalt..) Fikk vite at de kom til å ha møte med Dattera mi og venninnene hennes imorgen. Har pratet med dattera mi men fikk til unnskyldning at ene venninna hennes trengte å prate.. Venninna har før noen måneder siden mistet faren sin.. Så dattera mi var med å pratet.. Er dette noen slags unnskyldning til å skulke gymmen?? Dette er eneste gang det har skjedd.. Men, uansett.. Hva syns du?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Så det er ikke lenger slik at man har 'frihet under ansvar' eller hva de kalte det den gang jeg gikk på videregående? Aldri i livet om de hadde ringt hjem fordi om jeg hadde skulket gymtimen EN gang! Hvis datteren din snakker sant og dette virkelig er (og blir) et engangstilfelle, synes jeg det viser at hun er et godt menneske, en god venn, som er der for venninnen sin i en vond tid... Litt tankeløse er vel alle tenåringer, så ikke noen krise dette, akkurat. Men en annen gang kanskje de bør si ifra til læreren/vente til etter skoletid.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Om dette er første gangen hun skulker gym syns jeg det er litt merkelig at læreren skal snakke med de! Jeg tror jeg skulket 8 av 10 gym timer første året på vgs og hadde en samtale med læreren først når hun informerte om at jeg ikke fikk karakter pga for lite grunnlag for d! Kom seg året etter og siste året fikk jeg 5 i gym...men det er jo uvesentlig!! Om venninnen har hatt behov for å snakke om tapet av sin far, så kan jeg godt forstå at de ikke informerte gym læreren, kan av egen erfaring si at den sorgen kan komme skyllende på deg over ting du minst forventer! Og når du minst forventer det. Men de burde selvfølgelig sagt fra til læreren, lærere er ganske forståelsesfulle når en bare informerer om situasjonen. Kanskje de kan lage en avtale om at vist hun føler for å snakke med datterne din, så kan de gå en spesiell løype, mens de sankker. Vi hadde i hvertfall en løype på skolen vi kunne gå når vi hadde gym ute. Det kan jo være ett alternativ til de gangene dette måtte skje, bare det ikke er hver gym time da selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Det var jammen rart, da jeg gikk på vidergående pleide jeg og noen andre i klassen skulke rett som det var, kom og gikk som vi ville, kom for sent til timene, lagde bråk og var rapp kjefta mot lærerene. Ingen av oss fikk tlf hjem. Til og med ikke den gang vi ble utvist fra skolen en uke. Huff er ikke stolt av meg selv når jeg tenker tilbake på den tiden:P
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Er jo låv og røyke på vidergående, ingen som ringer hjem og forteller om slikt heller. Så synes det var litt rart at de ringte hjem pga at hun ikke møtte til gymtimen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Jeg hadde aldri gym jeg, og ikke ringte dem heller....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 De ringte fordi hu har hatt eget opplegg i gym, til nå. Og de liker veldig godt å vite hvor hu er.. siden hu sliter litt.. Og når de da hadde avtalt at hu skulle begynne å være med i samme gym som andre, fra forrige uke, og ikke møtte opp.. Lurte de vel på om noe var galt. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå