Gå til innhold

Har tipset nav om mulig trygdesvindel i dag, hva skjer nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte mail med personopplysninger på vedkommende som sitter ute blant folk og forteller hvor enkelt det er og svindle til seg sykepenger, overgangstønad og lignende.

Vedkommende dette gjelder er sykemeldt nå, muligens pga depresjoner, men årsaken er at personen har mistet jobben pga uskikkethet.

Nå er jeg drittlei av at vedkommende sitter og skryter hvor enkelt det er og få en ytelse som vedkommende ikke har krav på, derfor sendte jeg en anonym mail til nav kontroll og ber dem om og undersøke saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm...... ikke enkelt dette nei.

Jeg håper det er "hold" i beskyldningene din. Du sier at denne personen er sykemeldt pga. depresjon, men årsaken er at personen har mistet jobben. Klart en kan bli deprimert av det!!

I og med at personen er sykemeldt, har vedkommende vært til lege å fått stilt diagnose, så synsing her synes jeg blir helt feil!

Du spør også hva nå?? Regner ikke med at du får noen tilbakemelding på dette, men du hører kanskje etterhvert "på bygda" hva som skjer med denne personen....?

Skrevet

Glemte også å skrive at det IKKE er trygdesvindel så lenge en har en sykemelding. Vurderingen av den er gjort av en lege - å hvis legen ikke mener at det er hold for sykemelding skriver de ikke ut.

Depresjonsdiagnose kan omfatte så mangt.....

Hilsen 14.51

Skrevet

Mulig at nav vil sjekke om det er hold i påstandene dine.

Men du får ikke noe tilbakemeldinger fra nav igjen. Du tror vel ikke de vil holde deg oppdatert underveis?

Skrevet

Hi her, vedkommende mistet jobben pga grov uforstand i tjenesten, det var ikke noe mer sjefen kunne gjøre og når man da er skyld i selv for og miste jobben er det da rett at man oppsøker lege og får sykemelding for depresjon eller noe annet??

Nei, da må man faktisk rydde opp selv og ikke gå og heve sykepenger fordi man var så "uheldig" og gjorde seg selv skyldig i og få sparken rett og slett.

Jeg hadde ikke gitt sykemelding om jeg var vedkommendes lege og fikk servert den riktige historien.

Skrevet

Jeg regner med at du vet mer enn du skriver her inne, i og med at du sier at vedkommende hadde selv skyld i at h*n mistet jobben, at sjefen ikke kunne gjøre noe mer osv.

Det kan jo være flere ting som tilsammen utgjør diagnosen depresjon, deriblant arbeidssituasjonen. Nei, jeg er enig med deg at en ikke kan gjøre grove overtredelser, miste jobben å gå å heve sykepenger. Det er svindel.... Men kjenner du hele historien?

Hilsen 14.51

Skrevet

Ja jeg gjør faktisk det da jeg er avd.leder på arbeidsplassen og vedkommende kom hit med sykemeldingen når arbeidsforholdet skulle avsluttes. Vedkommende truet arbeidsgiver med at vi måtte dekke 16 dager av sykemeldingen, men herregud når man blir oppsagt og det er en reel grunn kan man ikke få arbeidsgiver til og betale sykepenger bare fordi man er uten inntekt.

HI

Skrevet

Dette er eit dårlig grunlag til og vere trygdesvindel sak. Håper han ikkje får snus at du har sendt for da kan han anmelde deg. Best og tige still i vennekretsen.

Skrevet

Heisann. Nav - ansatt her

Nav kan underkjenne sykemeldingen, må selvsagt sjekke med lege, kalle henne inn osv. men om det ikke er hold i sykemeldingen kan nav avslå sykepenger.. Altfor mange leger er UTROOOLIG slepphendte med å skrive ut sykemeldinger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...