Gå til innhold

ÅÅÅH han maser sånn! Gubben altså. På flytting.


Gjest amandine

Anbefalte innlegg

Gjest amandine

3 mailer bare i dag. Han tror visst jeg skal gi etter for press, og fuglene skal vite han setter alle kluter til! Propaganda hvor enn jeg snur meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal han/dere jobbe med der ute på landet da?... Kun luft og kjærlighet som gjelder, eller har han realistiske planer/drømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Han entrepenørsupermannen med kontaker på hver fingerspiss har vel ikke problemer. Verre med kona hans, hun som er livredd for å bli sittende med svarteper(kjøring av unger over alt og svigermor). Han har jo smekk fullt med kompiser, foreldrene sine rett ved og kan starte for seg selv, jeg skjønner jo at han vil. Hadde bare ikke mine vært så langt borte! Må bare lufte vettet litt her, er i ferd med å bli sprø og gi etter og det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine, han tror kanskje du er en potet og kan trives overalt?...

 

Hva ser du selv for deg når bana har vokst til da? Skal du ut å gjøre karriære eller noe annet som betinger litt urbane forhold? Synes i såfall det burde være din tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Da blir det sosialt engasjement, søm og moro, starte knutepunkt for bygda, være fosterhjem jeg vetta faen som vi sier i Oslo. Ta utdannelse desentralisert og sukk. Ja, der ser du, han har nmast så mye at jeg har tenkt. Fader heller den luringen kjenner meg for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest amandine

Pføy potet du lissom. Må være en eksklusiv fjellmandel med havsalt i tilfelle;-) Nei, vet du, det verste med hele greia ettersom jeg har tenkt og tenkt er nok at det er så langt fra mine og så nær hans. Det vil nesten være enda verre å bo så langt fra mine når hans er så nær. Hvem skal være der for mine foreldre, for eksempel, når de blir gamle og trenger meg? Hadde det ikke vært for det, og for at det er så lite miljø for ungene, så hadde jeg nok blitt med. Jammen godt han ikke er på DiB. For ikke å snakke om bebreidelsene fra elitegjengen jeg stammer fra i Oslo.. Det er ikke stuerent å bo i utkant, tror jeg. Nå skulle jeg nesten hatt anonymknapp, kjenner jeg. Dette er tanker det ikke er lov å tenke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Det er alltid stuerent blant dem som teller å være en kjemperessurs og et varmt hjerte, amandine. Varmt nok til å til og med la omsorg for eliten være en av argumentene mot å gjøre noe du ellers kunne gjort.

Hva utgjør det i rene timer i reiseforskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg som synes amandinepoteter er ganske eksklusivt...

 

Ai, kampen om å bo nærmest sine frykter jeg at jeg vil komme oppi om ikke så alt for lenge også... Dine bor vel da så sentralt at det ikke er noe reising å snakke om i den enden i allefall. Hvor langt blir det til flyplass i din ende (vet du har nevnt hvor i verden det er snakk om en gang, men borte er det)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

9 timer i bil mot 8? En time til flyplass(knøtte sådan) mot halvtime til Flesland. Midt i en fin forstad og rett ved en kulturby av dimensjoner(er blitt veldig glad i Bergen) til langt uti hutiheita. Er jo opera i nærheten, det teller i pluss så lenge de ikke setter opp fotbellopera som de gjorde i fjor. Og gubbens argument er at vi vil ha god råd til å reise.. Men ungene må flytte hjemmefra når de er 18, senest, for studier. Arghh Og svigers rett ved.. Argh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med kulturby når ungene blir større og man faktisk har tid til å benytte seg av det! Og reiser man like mye hvis man bor ved knøtteflyplass?... (kanskje bare vi som er bortskjemte?). Ungene vil sikkert flytte når de er 18 uansett, men kjekt for mamman at de faktisk har muligheten til å bli hvis de vill ja (jeg ville i allefall helst et stykke unna, og hadde godt av det). Mer skrekk å bo en plass der de må på hybel allerede på videregående... må de det? Og hvordan er det med bonusbarnet, spiller vel en rolle hvor hun har sitt andre hjem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lister bare opp noen få dumme ting. Hva med det positive da? Er det ingenting positivt med å flytte, eller vil du bare ikke se de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, skjønner deg godt.

 

Jeg gjorde det faktisk ganske klart på forhånd med min mann at jeg aldri ville bo på landet. Greit nok siden han er enig. Men han kommer fra en øy utenfor sivilisasjonen (føles hvertfall slik). Og dessuten hadde jeg en gang en samboer som også kom fra en gard langt oppimellom der ingen skulle tru osv... og la oss si det sånn, det forholdet tok delvis slutt pga uenigheter om geografisk plassering av oss i en evt fremtid.

 

Og ja, det er kanskje teit i noens hoder, men enkelte av oss trives faktisk ikke særlig godt et sted der alt er i kjøreavstand alltid, der nærmeste nabo er ei ku eller en sau, der det er så stille at en bil som kjører forbi er en sensasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

meg& to små vampyrer, denne mannen vil jo flytte dit R er fra!! Det er jo ikke aktuellt i havet å bo der!!

 

Så kjære deg, ikke gi etter. Jeg lover at dersom du faktisk er en urban dame så kommer du ikke til å trives. Vi har hus der, men kommer aldri i verden til å bosette oss der. Never ever. Dog var fotballoperaen ganske så artig!

 

Men for all del, det er stille å rolig der da.. om man liker sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo fortelle hvordan jeg opplever det å ha flyttet opp i gokk, selv om det var til en by, så var det fra en stor by (Trondheim) til en mindre en. Ingen familie i nærheten, kun noen bekjente. Jeg er egentlig en urban type, og jeg sliter enda med å finne meg til rette med butikker som stenger kl 5 og frisører som ikke har åpent på lørdager. Inne i sentrum er det fjortiser og pensjonister (samt fylliker og duer) som utgjør bybildet. Her skal man helst ikke tenke eller ytre noe intellektuelt, og til dags dato er det kun en person, i tillegg til min mann, om jeg føler er likesinnet. Det kan vel nevnes at han er tilflyttet fra Trondheim han og. Sukk. Ikke at jeg går rundt og diskuterer Hegel og siterer Sartre og Foucault hele tida.

 

Skal du flytte, bør du være rimelig sikker. Vi flyttet av nød (arbeid), så vi hadde ikke mye valg. Jeg drømmer enda om å flytte tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Mest av alt ser jeg argumentet med det at barna må ut tidlig. Og når man bor langt uti gokk er sannsynligheten liten for at man får sett barnebarn og barn ofte når den tid kommer;-)

 

Jeg var med min samboer min til texas når han studerte der. Det kan ikke sammenlignes, men det var iallefall veldig tungt for meg å ikke kunne ha nær kontakt med venner/familie. Siden han er en brilliant mann er det mulig vi må bo i utlandet i et eller to år, noe jeg har sagt er greit, men ikke lengre enn det. og det er vi begge enig om. Vi vil bo nærme familien. Men nå er vi så heldig at begge våre familier bor 5 min unna hverandre;-)

 

jeg foreslår at du begynner å bombardere han med mailer om å flytte til der du er ifra, så kan han jo se hvordan det er;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud, du må ikke gi etter:P He he he. Men tro meg, der min forhenværende var fra er minst like øde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...