Gå til innhold

Hvordan si på en fin måte til svigers.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at vi ikke ønsker overnattingsbesøkende de første par ukene etter fødsel??? De kommer langveisfra, men jeg tror helt ærlig at jeg og mannen vi ha godt av et par uker uten andre folk i huset for å bli kjent med den lille.... Helt greit med besøk selvsagt, men ikke overnatting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er!! Du vet ikke hvordan formen din kommer til å være, eller hvordan babyen er til å begynne med! Si at de godt kan komme på besøk, men kanskje prøve å finne en annen overnattingsmulighet for dem.

Det beste er alltid å si sannheten, men på en fin måte, så de ikke missforstår! :)

Vet jeg ikke ville hatt overnattingsbesøk den første uken eller mnd! Men det er noe jeg kan si nå, kan jo forandre seg om jeg trenger hjelm...hva vet jeg!

Men som sagt, sannheten, uten mulighet for å missforstå og evt gi de ett alternativt sted å overnatte! :)

Lykke til!

Skrevet

Trenger ikke finne noe fin måte å si det på. Bare si det slik det er. Kom gjerne, men ta inn på hotell.

Min svigerfamilie kommer også, men de tar inn på hotell. De vil ikke være i veien og heller vil de ikke være nattevåkne pga barneskrik.

Så er de oppegående og god avlastning på dagtid.

Om mange mennesker skal bo i sammen ver flere dager og alle skal våkne på natten, så er det jo dømt til å bli konflikter :) I mine øyne iallefall!

Nå tar jeg det som en selvfølge at vi må våkne på natten med en liten baby, sålenge det var slik sist.

Skrevet

Tror de aller fleste besteforeldre vil forstå det. Hva synes mannen din om det? Kanskje han kan si til dem at dere vil ha et par rolige uker for dere selv først? Er jo tross alt hans foreldre.

Skrevet

Ja, har snakket med mannen om det, og han er enig, men det er nok litt "touchy" uansett, tror ikke han gleder seg til å ta det med foreldrene. Det er forøvrig første barnebarn så de gleder seg nok ekstra. Men de har 120 mils reisevei, så første dagen kommer de nok ikke uansett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...