Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Jeg går på avklaringspenger .Er syk så jobber ikke,Gikk over til avklaringspenger etter og ha vært på tidsbergrenset ufør i en årreke.Nå er guttungen snart 3 år.Kan jeg få overgangsstønad lenger da?eller hvordan er reglene?Jeg tror ikke jeg kommer i jobb noen gang desverre.Sender inn meldekort og fyller ut at jeg er syk..Noen i lignende situasjon.som kan fortelle hvordan det er.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Det stilles krav til deg om du vil ha OS utover de tre årene du får. Da må du være under utdanning. Jeg studerer fra hjemme, og det fungerer het fint for meg. Da får jeg OS i to ekstra år. men etter de to årene må du enten søke om å bli varig ufør eller fortsette å leve bare på AAP. Du får jo bostøtte og sånt da.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Nei, du vil ikke få overgangstønad over 3 år.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 11:36 Hvorfor studerte du ikke de første 3 årene du fikk os? Helt overgitt over alle dere på os som bare mottar og mottar, og tilogmed lengre tid enn 3 år.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Det er noenting man må fullføre før man kan ta høyere utdanning skjønner du.. (jeg er forresten hun som fikk tyn over her for å studere) Men når du kommer med slike uttalelser som du gjør her, så vil jeg gjette på at du ikke har studert noe særlig..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 oki.det blir tøft fremover da.Lurer på hvor mye vi får å leve av da.de regner vel at vi skal ha som en sosial klient da?Hva er livsoppholdsatsene for en voksen og ett barn?noen som vet og er i lignende situasjon
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Jo, har 5 år på baken jeg. Er siviløkonom. OG alenemor faktisk. Jeg studerte før jeg fikk barn da. Jeg bare lurte. Leser om mange her inne som får forlenget perioden og det er DET jeg reagerer på. Ser absolutt den samfunnsøkonomiske gevinsten i dette, men vet desverre om noen tilfeller der de sitter på ræva til de 3 årene er gått for så å begynne studere. Og der er jeg dypt uenig i fremgangsmåten! Å være imot et system er ikke et tegn på at en ikke er utdannet. Det er heller et tegn på å være opplyst;)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Er du virkelig helt overgitt over at hun mottar OS? Skjønner du virkelig ikke at hun vil ha mere penger til å forsørge seg selv og barnet? Da er du litt dum faktisk. Hun sier hun aldri vil jobbe.. en tidligere diskusjon her inne var det fælt at de som studerte i visshet om at de trolig ikke kom til å jobbe, var unødvendig bruk av midler, men nå er det omvendt. Det var sikkert ikke du som skrev det, men tenker generelt her inne.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 12:05: Du skrev da ikke i innlegget ditt at du var imot systemet, du gikk direkte løs på meg..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Nei, jeg spurte hvorfor du ikke hatt gått skole før de 3 årene var utløpt. Videre gikk du løs på meg ved å insuiere at jeg ikke hadde utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Noen tar igjen vettu.. Jeg liker ikke at folk bare TROR ting om meg og kommer med utsagn deretter. Da tar jeg igjen.. Gjerne med samme mynt. Ja, for jeg blir litt sinna.. Det innrømmer jeg gjerne..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 "Jeg tror ikke jeg kommer i jobb noen gang jeg " Hvilken innstillling er det ? Blir så utrolig provosert av at man kan gå hjemme og bare motta stønader i årevis........
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Jeg trodde ingenting om DEG. Jeg spurte deg, deretter skrev jeg hva jeg syntes. Med mindre du ikke kunne bli puttet i den båsen hører du ikke hjemme der.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 12:05 Jeg er nok langt fra dum. Har aldri sett, eller deltatt i debatten du nevner så den kan jeg ikke svare for verken for den ene eller andre siden. Overgangstønad er som ordet sier, en stønad i en overgang. Perioden kan utvides om en er i aktivitet som f.eks anonym lenger opp, som ikke er ferdig med nødvendig skolegang. Jeg skjønner at hun vil ha penger til å forsørge seg og barnet men avogtil må en tenke litt. Hun sier selv hun har vært sykemeldt i en årrekke. Og hvor gammel er hun? Om hun er ung syns jeg det virker rart at hun selv tror hun aldri vil klare noe som helst slags jobb!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 13:47 Vet du at her tar jeg faktisk HI's parti. Hun har vært på tidsbegrenset uføretrygd i flere år. Har du noen som helst anelse om hva det er eller? Uføretrygd får man ikke fordi man synser og tror, men fordi man har en eller annen form for sykdom. Og da er det snakk om alvorlig sykdom, som kanskje er kronisk. Har HI en veldig alvorlig sykdom som kanskje ikke kan gjøres noe med, så er det jammen meg ikke rart hun selv tror hun ikke kommer ut i jobb noen gang. Du skriver du blir provosert av at folk går hjemme og "bare mottar stønader i årevis...", men vet du, jeg blir provosert av sånne som deg som ikke eier forståelse for sykdom. Tror du man får uføretrygd pga flis i finger'n eller vondt i vilja? For da må du jaggu tro om igjen! HI går ikke hjemme fordi hun har veldig lyst til å gå hjemme. Hun har uføretrygd, ergo er hun syk. Se litt lenger enn nesetippen din, og la deg provosere over andre ting som ikke går på personlig sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå