Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Finnes det grøt som skal blandes med mme?? Har en liten en her som nekter å drikke fra flaska og vi får ikke i han nok kalsium i løpet av dagen :-( Snakket med helsesøster om dette for et par dager siden og hun foreslo grøt som skal blandes med mme, men vi har ikke funnet den i butikken enda.. Er det noen som vet og kan hjelpe?? Begynner å bli desperat!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Nestle hadde et par varianter som skulle blandes med mm/mme, men disse er, såvidt jeg vet, ikke i produksjon lenger. Tror ikke Hipp eller Småfolk har noen som skal blandes med mm/mme heller. Men Hipp sine er basert på morsmelkerstatning. Sjekk helsekost om noen av Holle sine kan blandes med mme
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Nestle ris eller mais skal blandes med melk
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Skulle i alle fall Men de fleste grøtene kan fint blandes med melk selv om det står vann på pakken.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Vi blandet Nestle 6 mnd havregrøt med melk i morges. Da hadde han ikke drukket noe siden lunsj i går :-S Tilbyr både melk og vann mange ganger om dagen, men han vil ikke.. Virker som om det er flaskenekt på gang, for han blir sint når flasken kommer i nærheten men prøver å drikke uten smokken.. Tenkte å prøve med div tutekopper når vi får kommet oss på butikken, men det blir jo ikke før samboer kommer hjem fra jobb og jeg synes det er lenge å gå uten væske.. hi
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Det er jo melkepulver allerede i de grøttypene man skal blande med vann, så om du gir grøt som skal blandes med melk eller vann vil jo gå akkuret for det samme. For å gi ekstra kalsium må det vel være bedre å ta ekstra melkepulver i grøt som skal blandes med vann. Jeg vet også om noen som ble anbefalt å ta en skje ekstra melkepulver i dem melka de fikk i babyen sin.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Du må ikke blande ekstra mme inn i flaska eller grøten og ikke øke tilsvarende med væske for da kan barnet bli treg i magen og få vondt. Holle sine grøter kan blandes med melk. Fås på helsekostbutikker.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Du kan jo prøve å gi barnet melk på kopp?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Prøvde å ta av smokken i dag, men drakk ikke særlig mer da heller. Blanda jo mme i grøten i morrest, men tror heller jeg tar meg en tur på helsekosten om det ikke løsner snart.. Gutten har ikke hadd problemer med magen før, men skal såklart ikke blande mme i grøten om det ikke er anbefalt.. Er bare så redd for dehydrering og at han får for lite kalsium enn anbefalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå