Gå til innhold

Grøt som skal blandes med melk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det grøt som skal blandes med mme?? Har en liten en her som nekter å drikke fra flaska og vi får ikke i han nok kalsium i løpet av dagen :-( Snakket med helsesøster om dette for et par dager siden og hun foreslo grøt som skal blandes med mme, men vi har ikke funnet den i butikken enda..

Er det noen som vet og kan hjelpe?? Begynner å bli desperat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nestle hadde et par varianter som skulle blandes med mm/mme, men disse er, såvidt jeg vet, ikke i produksjon lenger.

Tror ikke Hipp eller Småfolk har noen som skal blandes med mm/mme heller. Men Hipp sine er basert på morsmelkerstatning.

Sjekk helsekost om noen av Holle sine kan blandes med mme

Skrevet

Nestle ris eller mais skal blandes med melk

Skrevet

Skulle i alle fall

Men de fleste grøtene kan fint blandes med melk selv om det står vann på pakken.

Skrevet

Vi blandet Nestle 6 mnd havregrøt med melk i morges. Da hadde han ikke drukket noe siden lunsj i går :-S Tilbyr både melk og vann mange ganger om dagen, men han vil ikke.. Virker som om det er flaskenekt på gang, for han blir sint når flasken kommer i nærheten men prøver å drikke uten smokken.. Tenkte å prøve med div tutekopper når vi får kommet oss på butikken, men det blir jo ikke før samboer kommer hjem fra jobb og jeg synes det er lenge å gå uten væske..

hi

Skrevet

Det er jo melkepulver allerede i de grøttypene man skal blande med vann, så om du gir grøt som skal blandes med melk eller vann vil jo gå akkuret for det samme. For å gi ekstra kalsium må det vel være bedre å ta ekstra melkepulver i grøt som skal blandes med vann. Jeg vet også om noen som ble anbefalt å ta en skje ekstra melkepulver i dem melka de fikk i babyen sin.

Skrevet

Du må ikke blande ekstra mme inn i flaska eller grøten og ikke øke tilsvarende med væske for da kan barnet bli treg i magen og få vondt. Holle sine grøter kan blandes med melk. Fås på helsekostbutikker.

Skrevet

Du kan jo prøve å gi barnet melk på kopp?

Skrevet

Prøvde å ta av smokken i dag, men drakk ikke særlig mer da heller. Blanda jo mme i grøten i morrest, men tror heller jeg tar meg en tur på helsekosten om det ikke løsner snart.. Gutten har ikke hadd problemer med magen før, men skal såklart ikke blande mme i grøten om det ikke er anbefalt.. Er bare så redd for dehydrering og at han får for lite kalsium enn anbefalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...