Gå til innhold

Vanskelig med forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Historien er slik, at jeg har slitt med mitt ganske så nye forhold i et par uker nå. En kjæreste som gikk fra å være oppover ørene forelsket i meg, og ville være med meg 24/7, til en avvisende kald mann som ikke kommer til å bli lei seg hvis det blir slutt. Har skrevet om det før her, han trenger "tid for å tenke", synes det har gått alt for fort og vil ta det litt mer med ro. Før traff vi hverandre hver helg, nå vil han ikke treffes oftere enn hver 3. helg (jeg bor litt over 3 timer med bil unna). Svarer sjeldent på SMS, og prater lite på nett.

Et annet problem er at familien hans ikke liker meg fordi jeg har barn fra før og er utenlandsk. Søsken av ham driver og forteller usanne rykter til folk om meg, kjefter på meg og maser på ham at han må dumpe meg. Et tredje problem, er at hans utro eks fra for 3 år siden (de bodde sammen i 1 år), er nysingel og vil ha ham tilbake. Hun er yngre og penere enn meg, og har ingen barn, så jeg har ingenting å stille opp med der. Da alt fortsatt var i orden mellom meg og ham, snakka han en del om eksen, hvorfor det ble slutt osv. Og at hun har vært hans første og store kjærlighet.

Det som er rart, at han velger fortsatt å ha meg som kjæreste på FB (status "i forhold med" og mitt navn), og har ikke sagt til familie eller venner at han har gjort det slutt. I går skrev han på FB-veggen at han har vært på en kafe i bygda og spist pizza. Det var overraskende på meg, fordi da jeg flere ganger foreslo at vi skulle dra dit, sa han at han ikke ville, siden han mislikte folk der. Attpåtil, satte eksen "liker" på denne statusen. 2 timer senere skrev han en romantisk status på FB a la "jeg savner deg noe sinnsykt og håper vi snart ses igjen", etterfulgt av hjerte. Jeg synes hele greia var rar, og skrev på chatten til ham at det var nå koselig status han hadde, og kommenterte statusen også med et hjerte. Han var enig med at det var koselig, og sa han skulle ringe meg 1 time senere.

2 timer senere var han fortsatt ikke ringt, og jeg skrev bare "natta" på FB chatten, og at det var synd jeg ikke fikk noe telefon. Da skrev han at han hadde glemt å ringe, og ringte med en gang. På spørsmålet om hvorfor han dro på kafeen siden han sa til meg at han ALDRI skulle sette beina sine der, svarte han at han har blitt påspandert mat der fra en, og MÅTTE bare dra da. Så snakka vi litt om vind og vær og planer, og jeg spurte om vi skulle treffes neste helg eller helga etter, siden jeg måtte planlegge pga barna og sånt. Han svarte bare "vet ikke"...

Altså, jeg fremstår sikkert som dum. MEN jeg tror at han er på god vei tilbake til eksen sin, og at han har vært og spist med henne i går, og "savner"-statusen hans ble plantet på henne og ikke meg. Han viser utrolig lite interesse for meg for tia, sier det er vanskelig med familien, at han synes det var gått alt for fort, og at han trenger tid, men at han fortsatt er glad i meg og vil være sammen. Så jeg er bare rådvill og vet ikke hva man skal gjøre med det her... Bryte all kontakt og la eksen bare trumfe gjennom? Prøve å trekke meg litt tilbake og være bare søt og hyggelig, og håpe på at han endrer oppførsel? Trenger sårt råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette forholdet har ingen framtid. Like godt du innser det, jo før jo heller.

Skrevet

Nei vet du hva! Slik oppførsel godtar man ikke.

Du sier til guttungen at du ikke har noe interesse av å bli behandlet slik. Og så kutter du han helt ut. Det lyser lang vei at han er på vei tilbake til eksen - og har deg bare i båkhånd om forholdet med eksen ikke går som han vil. Du er en brikke i et spill. Han holder deg varm med et par telefoner og sier noen ord han tror du vil høre.

Han umodne guttungen der står bare i veien for en ekte mann som kommer snart til deg!

Skrevet

Takk for svar. Jeg lurer også på hvilken mann han egentlig er, hvis han tar eksen tilbake. Da de bodde sammen i noen måneder for 3 år siden, var hun utro etter noter, og endte med å gå bak ryggen på ham og hans søster, og rote med hans søsters daværende type. Han tilga henne og tok henne tilbake gang på gang. Hans søster og hennes daværende type hadde 2 små barn sammen, så der ble en hel familie ødelagt. Moren til typen har sagt, at hvis han tar eksen tilbake, er hun ikke velkommen i hennes hus, og skulle hun dukke opp, så hadde hun blitt hivd ut.

Men sånn er det, kjærlighet gjør blind. Dessverre. Hvordan skal jeg gå frem for å avslutte det da? :(

HI

Skrevet

Kort og brutalt er det enkleste. Si rett og slett til han at det er over.

Skrevet

Blir kanskje nødt til å gjøre det, er utrolig sliten av å gå og gruble slik :( Men det blir veldig tungt og vanskelig, siden jeg faktisk er veldig glad i denne mannen, og har aldri følt slik for noen før...

Er bare utrolig vondt med plutselig avvisning fra hans side.

HI

Skrevet

Men det er jo alltid slik vel? Den som er peneste og hyggeligste vinner? Særlig hvis det er hans tidligere store kjærlighet. Du får gå inn i deg selv, begynne å slanke deg, kle deg mer attraktivt, og så kanskje en dag kommer en mann som synes du er tiltrekkende nok for å være sammen med. La ham bare gå til henne, hun er yngre og penere, og har mye mer å gi ham, enn det du har, det er jeg helt sikker på.

Skrevet

Men det er jo alltid slik vel? Den som er peneste og hyggeligste vinner? Særlig hvis det er hans tidligere store kjærlighet. Du får gå inn i deg selv, begynne å slanke deg, kle deg mer attraktivt, og så kanskje en dag kommer en mann som synes du er tiltrekkende nok for å være sammen med. La ham bare gå til henne, hun er yngre og penere, og har mye mer å gi ham, enn det du har, det er jeg helt sikker på.

Skrevet

Jeg ville faktisk prøvd å være hyggelig og snill, og ikke mase en stund for å se om han endrer seg. Hvis han sier han skal ringe og ikke gjør det - ikke lag noe nummer utav det. Bare slå av din telefon og snakk med han dagen etter.

Da merker du temmelig fort om han fremdeles er interessert i deg eller ikke. Hvis han da ikke blir mer interessert må du bare innfinne deg med at han ikke er verdt det og kutte ut. Men hvis du er så glad i han som du sier ville jeg prøvd dette først. Mannfolk kan være noen rare dyr av og til.....

Skrevet

Takk for svar, anonym 10:34. Jeg har i grunnen aldri mast. Sendt sms til ham i dag for å spørre hvordan det viktige møtet han skulle på, gikk, og fikk svar da :) Og det med at han ikke ringte, gjorde jeg heller ikke stort nummer ut av, bare skrev på FB chatten "synd jeg ikke fikk noe telefon" og trist smilefjes, bare for å tulle litt. Jeg er livredd for at hans kjærlighetserklæringer var bare løgner.

Eksen hans var i forhold da jeg og han ble sammen, så da hadde han jo ikke mulighet til å ta henne tilbake. Han behandla meg veldig verdig og fint fra begynnelsen,og helt til for 2-3 uker siden. Da begynte han plutselig å virke helt fjern, feste hele tiden, bryte avtaler, kutte meg ut og da jeg spurte hvor han stod for noen dager siden, at jeg måtte vite hva han vil sånn ca videre, ellers er det ingen vits i å tro at vi er sammen, så sa han bare "da får det bli sånn da, slutt". Jeg snakka ut med ham, og vi fikk ordna i det da. Men han skylder på familien, at det gikk for fort, og masse andre rare ting. Så jeg har det ikke noe særlig godt for tiden, selv om jeg prøver å leve et normalt liv, finner på mye gøy med barna og har meningsfull hobby jeg holder på med utenom jobben.

HI

Skrevet

Anonym 10:23, det kunne du bare spart deg for!. Trenger ikke sparke den som allerede ligger nede.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...