Gå til innhold

5 mnd baby har 39,7 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

første gangen han er syk (eller hva det nå er) HVA gjør jeg? han våknet for en halvtime siden og sutret, så tenkte han kunne få litt pupp, men det ville han ikke ha, og han var gloheit!!! gav ham en sånn paracet stikkpille, men har bare den typen som egentlig er ment for babyer under 3 mnd.

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta tempen igjen snart og se om den har gått ned etter paracet.

vet ikke nok om barnesykdommer, men kan jo være noe sånt,

eller influensa ol... går jo an å ringe legevakten å høre hva en bør gjøre

ikke ha på for mye klær, tepper

gi drikke/pupp, så den ikke blir dehydrert

hadde kanskje laget en logg med feber, inntak av drikke, paracet dosering, avføring/urin for å huske det ettersom du sikkert blir veldig trøtt etterhvert

Skrevet

Du burde ta kontakt med lege. Når så små babyer får høy feber bør de undersøkes. Har han f.eks urinveisinfeksjon kan det skade nyrene hans om han ikke får behandling. Dette er sjelden hos gutter da, men bedre med et legebesøk for mye enn et for lite. God bedring til han!

Skrevet

Takk for svar. snakk om livredd førstegangsmamma=)

han var litt slapp og ville ikke ha noe drikke før i dag tidlig, og fant kun roen oppi senga mellom mor og far. målte temp kl. 05.00 ( ca 4 timer etter paracet ), og da var den på 38,5. nå kl 11.00 var den normal, altså feberfri.

Han ligger og spreller og ler her på gulvet, og viser ingen tegn til verken sykdom eller tannfrembrudd, så jeg forstår ingenting:) Får vel bare krysse fingrene og håpe at det holder seg slik=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...