Gå til innhold

Tramagetic retard 75mg,,Farlig ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tramadol er det,samme som Tramagetic

retard .??? Bruker 75 mg 2 ganger pr dag.Morgen og kveld.

Har gått på dem i snart 2 mnd. Har sterke ryggsmerter. Er en kronisk smerte pasient,

Kan jeg bli avhenig? Jeg er ikke gravid,men har barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.felleskatalogen.no søk på tramagetic :-)

 

ja det er det samme, samme virkestoff, men du har depottabletter, som vil si at det frigjøres litt og litt virkestoff, slik at du skal ha en jevnere smertelindring over lengre tid enn med vanlig tramadol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.felleskatalogen.no søk på tramagetic :-)

 

ja det er det samme, samme virkestoff, men du har depottabletter, som vil si at det frigjøres litt og litt virkestoff, slik at du skal ha en jevnere smertelindring over lengre tid enn med vanlig tramadol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det farlig å gå på den i 2 mnd?? Blir man avhening siden jeg har gått på den så lenge?? Tab varer ca 10 dager..Det er de eneste tab som hjelper . Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen blir veldig fort avhengige, andre er mer resistente. Men vil tro at legen trapper deg ned når du skal slutte. Det går nok bra skal du se, noen smerter klarer man seg definitivt uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Tramadol etter en operasjon, og jeg tok ikke med mindre jeg virkelig hadde vondt. Er absolutt vanedannende hvis du bruker over lengere tid. Jeg har faktisk blitt veldig bevisst på bruk av vanedannende legemidler, synes selv at jeg ganske raskt kan bli "glad" i effekten og er derfor veldig bevisst på når jeg trenger det og når jeg kan ta noe annet. Er veldig skeptisk til både Paralgin Forte, Tramadol og f.eks Cosylan hostesaft. Kanskje noen menneske har lettere for å bli avhengig? Det ironiske er at jeg ALDRI har røyka, tatt noe dop o.l, men akkurat de legemidlene er jeg skeptisk til :-) Godt med litt sunn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sliter også med ryggen og har veldig vondt. Jeg har tatt tramadol i over 1 år nå og det går fint, tror jeg :)

Er veldig bevisst i bruk av smertestillende og tar ikke hvis jeg absolutt ikke må. Men min erfaring med ryggsmerter er at man må ta smertestillende før det verker som værst. Jeg tar en tramadol og en paralgin på morningen og det varer som regel hele dagen. Jeg har smerter fordeom men de er overkomelige, og jeg vil helst ikke ta de mer en 1 gang til dagen. Men nå i det siste har jeg mått ta på kvelden også for å komme meg igjennom natta :(

Jeg skal til legen i dag og snakke om dette og vi har et åpent forhold rundt dette. Han sier det ikke er store mengder jeg har tatt og at det er greit men nå tar jeg mer så er spent på hva han sier nå.

 

Men jeg er litt redd for at han skal si at jeg ikke får mer, for jeg trenger smertestillende, kun fordi at jeg får så vondt at jeg kaster opp hvis ikke.

 

Jeg har også tenkt på om jeg kan bytte for å ikke gå på de samme så lenge, går det ann? Jeg har lest litt om tramagetic retard og lurer på om det vil være noe for meg? De er det samme, bare de virker lenger, er det rett?

 

Bare ha et åpent forhold med legen din så vet nok han hvis det blir for mye. Håper du blir bedre, det er grusomt å ha vond rygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig vanedannende.

 

Har 2 stk pasienter på jobb som bruker 100 stk i mnd, og de klarer ikke å slutte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...