Gå til innhold

Er ikke dette litt dyrt for en babybilstol??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjøper da ikke bilstol brukt??

Skrevet

Jo, de syns eg. Folk forventa jo nesten full pris for brukte ting.

Skal man betale så mykje kan man like gjerne legge til litt og kjøpe heilt ny!

Betalte 1600 for vår bilstol i 2008, heilt ny i butikk. Det var riktignok ein akta graco stol, men er super fornøgd med den.

Så hadde aldri betalt 1700 for en brukt stol :P

Skrevet

Jeg kommer til å selge min bilstol, ser ingen grunn til å kaste den. Den har aldri vært med i kollisjoner, ellers hadde jeg aldri i livet solgt den. Ville ikke hatt noe sånt på samvittigheten, at min bilstol kunne kostet andre barn livet. Min lille gutt har sittet så fint i den, ikke grist noe eller noen ting, de er jo små babyer.

(Skal ikke selge den enda, han er bare åtte kilo)

Og angående prisen, så må man jo se på hva en slik koster ny...

Skrevet

00:25, kan det være at ho berre var inne og såg?

Eg hadde aldri kjøpt bilstol brukt. Då man ikkje har garanti for at den har vert med i en bilkræsj.

Kunne nok gjort det fra nær familie, dei stola eg no på :)

men ikkje fra fremmede..

hilsen 00:28

Skrevet

Det er ganske ofte folk tar nesten full pris for ting, siden de "nesten ikke er brukt". Men da går man jo heller på salg og kjøper noe helt nytt.

Nå skal man ikke være bråkjekk i forhold til trafikkulykker, plutselig kan det skje. Men har vondt for å tro at så mange har vært utsatt for alvorlige ulykker og deretter selger stolene på Finn.

Hvis stolen skal være skadet må det da ha vært en virkelig alvorlig ulykke?

Syns dessuten folk tenker for lite på sine barns åndelige helse. Det er viktigere å lære barna moral enn å ha dem bakovervendt i bilen. Moral får de helt sikkert bruk for.

Skrevet

Min mor som selger bilstol sa at når bilstolen har vert i en kræsj er den mindre sikker uansett om det ikkje var en alvorlig kjæsj.

Og grunnen til at dei sitter bakover er fordi det er tryggare for nakken. Sitter dei framover er sjangsen MASSE større for at dei knekker nakken i en evt ulykke.

Skrevet

Anonym 00.55...regner med dette er litt TROLLeri....men likevel...

"Syns dessuten folk tenker for lite på sine barns åndelige helse. Det er viktigere å lære barna moral enn å ha dem bakovervendt i bilen. Moral får de helt sikkert bruk for."

Så da kan vi bare la være å bruke bilstol da? Og heller lære dem moral? Er jo ikke noe større eller mindre sjanse for å krasje om barnet sitter for- eller bakovervendt...bare at de fleste overlever hvis de sitter bakovervendt, kontra de som sitter forovervent...men det er klart, vil jo heller ha en dau unge med høy moral...

Skrevet

Er helt enig med deg i at det er for dyrt for en brukt stol. Generelt sett er ting overpriset på finn.no synes jeg, og det jo dumt med tanke på at folk da selvfølgelig kjøper nye ting og man sparer miljøet lite. ( Tenker da ikke spesielt på bilstoler altså)

Skrevet

Det står da at den er med isofix i overskriften, og da regner jeg med basen følger med, selv om det stod svært lite om det i teksten.

Stol og base kommer på nesten 3000 nytt, så da er det jo 1/2 pris på denne i såfall.

Er det kun stolen derimot, er det altfor dyrt.

Skrevet

Haha, du med en mor som selger bilstoler. Selvfølgelig sier hun at stolene blir skadet uansett, hun er jo som du selv skriver selger! Hun får jo ikke solgt noe hvis hun sier noe annet.

De aller aller fleste bilulykker er små uhell, f.eks at folk rygger på hverandre inni et parkeringshus. Kom ikke og fortell meg at det skader bilsetet.

Men hun har helt rett når det gjelder bakovervent. Små barn har tunge hoder, derfor er det uheldig å sitte forovervent.

Skrevet

Men en maxi cosi bilstol med isofixbase er faktisk dobbel så dyr som akta gracoen. Jeg har hatt begge og syns absolutt maxi cosi er verdt pengene.

Skrevet

Det står ikke nevt et eneste sted at basen følger med og bare stolen betalte jeg rett under 1000kr for ny i 2007, så dette virket veldig dyrt for kun stol.

Skrevet

Det står at det er en maxicosi med isofix og det må jo bety at basen er med. Basen koster 1600-1700 kr ny og stolen koster ca 1500, så synes ikke den prisen var så ille.

Skrevet

Bilstol med isofix står det i overskriften...

Men godt mulig dette er enda en slurvete selger(nok av de på finn.no), som ikke gidder å skrive en skikkelig annonse og attpåtil oppgir feil opplysninger om det de selger

Skrevet

En bilstol kan være skadet av selv en liten kollisjon, og andre skader kan også oppstå. Blant annet kan de bli slitte selv om de ikke ser ut slik på utsiden. Kan hende flere av dere hadde blitt overrasket om dere hadde sett bilstolen "innvendig" etter bare bruk etter 1 barn.

Bilstol kjøper ikke en ikke brukt av folk en ikke kjenner!

Skrevet

Vi har kjøpt akkurat samme stol (bare andre farger) brukt fra et vennepar. Vi betalte 500 for den. Kostet 2500 i butikken.

Vi har sikkert fått litt "vennepris", men synes prisen i den annonsen var drøy.

Vi hadde aldri kjøpt brukt bilstol av noen vi ikke kjenner forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...