Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 er jeg urimelig? som ble skuffet og sint her? hun får låne bilen min i over en mnd. dette koster 750 i bomring. hun kjører meg en dag et sted for å hente noe. så snakker vi på skype dagen etterpå og da sier hun at hun kan betale meg for bomringen, men minus bomringepengene for den dagen hun kjørte meg, da 50kr. dette gjorde meg svært opprørt fordi: da hun flere ganger har sagt at hvis jeg trengte å få hjelp til å hente noe så kunne hun hjelpe meg med dette. og dette er 1ste gang jeg har spurt. og mest sannsynlig trenger jeg ikke sånn hjelp fremover heller da typen min snart har lappen. jeg tenkte ikke på at hun betalte bomringen en gang, fordi at det tok jeg bare som en selvfølge at hun tok på sin kappe som takk for lånet av bilen nærmest, at de 50kr skulle bety noe som helst... hva skal man si gjøre, føler meg skikkelig lei meg pg skuffet over egentlig en filleting som jeg nesten anger på at jeg sa i fra om, hadde noen andre blitt opprørt?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Si fra at hun skal slippe å betale de bompengene, men at du skal ha 200,- for slitasje på bilen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Vel, det blir jo noe slitasje på bilen den mnd hun kjører rundt med den. Ikke så mye, men iallfall for 50 kr.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Litt snålt av din venninNe, men jeg hadde aldri giddet å flikke på en skarve 50-lapp og ville ikke sagt noe til henne
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Regner jo med at hun betaler bensin selv, men hva med olje, spylervæske og generell slitasje på bilen? Og kilometertelleren...som nå er mye høyere enn om du ikke hadde brukt bilen denne måneden og dermed er bilens verdi sunket. Fytti fader for en lusen venninne du har, synes du skal vise henne denne tråden jeg! Hadde jeg lånt bilen til noen i en hel måned, hadde jeg pinadø betalt dem en sum som takk! Ikke forlanget 50 kroner i bompenger! Hahahaha!!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Den summen hun har brukt i bensin skal ganges med 3 for å få summen på hva driften av bilen koster.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Regner jo med at hun betaler bensin selv, men hva med olje, spylervæske og generell slitasje på bilen? Og kilometertelleren...som nå er mye høyere enn om du ikke hadde brukt bilen denne måneden og dermed er bilens verdi sunket. Fytti fader for en lusen venninne du har, synes du skal vise henne denne tråden jeg! Hadde jeg lånt bilen til noen i en hel måned, hadde jeg pinadø betalt dem en sum som takk! Ikke forlanget 50 kroner i bompenger! Hahahaha!!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Og hvorfor skal du betale 50 kroner i bompenger når det koster 750 for en måned? Det blir jo 25 per dag...hvis hun skal være så snål, så kan du vel være snål tilbake!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Litt av en "venninne" du har. Hadde gitt henne 50 lappen og aldri mer lånt vekk bilen til henne, hadde vurdert å kutte henne ut i samme slenge, hva skal man med slike venninner som bare utnytter en??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 tusen takk for støtte alle sammen !!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Hadde gitt henne pengene, og fått tilbake bilen!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 Krev forsikringspenger for en måned av henne...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Ja...det glemte jeg..og en måneds netbetaling på lånet! Skulle tykje ta bare mangle!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 For en venninne: Du låner henne bilen din en hel måned og som takk gidder hun ikke en gang betale for den gangen dere var i bilen sammen da dere kjørte igjennom bomringen. Hun tenker vel at om hun ikke hadde kjørt deg så hadde hun spart de 50 kronene og bensinutgiftene, men har hun virkelig ikke tenkt på at hun har fått låne bilen din gratis i en hel måned???
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Da hadde jeg gitt henne en innrammet 50-lapp med ordene: Den berømte 50-lappen jeg måtte betale da du lånte min bil. Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 Har hun fått låne bilen gratis en hel måned? Selv om det er en billig drittbil burde hun betale minst 100 kr. dagen for reele utgifter med tanke på slitasje, forsikring og veiavgift. Jeg er sjokkert!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #17 Skrevet 10. februar 2011 takk for så mange svar. jeg er helt sjokkert og skikkelig lei meg. skjønner virkelig ikke hva som går rundt oppi hodet hennes. det blir en skikkelig oppvask når jeg møter henne, men syns at hele greia er så pinlig at jeg blir helt flau over henne. syns det er ubehagelig å bli behandlet sånn når man bare er grei. skjønner heller ikke hvordan det kan misforstås. er en prinsippsak for meg. låner ikke bort bilen til henne igjen. synd for henne. hun har behov for bil sikkert av og til fortsatt. not my fucking p. å er sååpåå sint!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Har ho lånt bilen gratis, med unntak av bensin og bompengar? Og så skal ho i tillegg kreve 50 kr for å ha køyrt deg? Utruleg gniten og utaknemlig veninne i så fall!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 ja. skjønner ingen ting jeg... virkelig rart. bompengene kom på spesifisert regning, og var på 750. bare hun som har brukt bilen. så vil hun da betale bare 700 slik at det blir minus den gangen hun kjørte meg frem og tilb.fra bærum. og da har hun lånt bilen i over en mnd, gratis med unntak av bensin og bompengeavgift. at hun da skal ha tilbakebetalt at hun har kjørt meg en gang, etter å ha få lånt den så lenge gjør meg så sint!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå