Gå til innhold

Grunnstønad pga hyppig sengetøy vask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke måte på hvilke opplysninger nav må ha...

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Hvor mange vask tåler et sengesett før det er oppbrukt?

Hvor mye er det normalt å bruke pr år på sengetøy?

trodde nav hadde en standard på dette, men tydeligvis ikke.

vasker sengetøyet annenhver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver dag?????????????

Skrevet

Kan man få det? Vi vasket sengetøyet til eldsteman hver dag i 17 år vi. Tenkte aldri på at det var noe vi skulle få støtte for. Kan heller ikke si at vi merket noen økt utgift av den grunn.

Skrevet

Eller i 15 år ble det, for han brukte bleier de 3 første årene.

Skrevet

ja, minimum annenhver dag .

pga middallergi og astma med mye slim og oppkast

HI

Skrevet

Det går ikke kun på utgiftene på sengtøyet....men på strømmen man bruker, vaskepulver, tidskrevende osv.

Man kan få dekket utgifter til utstyr eller klær hvis man f.eks. har spesielle behov for å skifte oftere. En venninne av meg har fått grunnstønad på klær pga sønnen tisser på seg (alt fra 0-3 ganger pr dag). Det ble mye ekstra vasking og han måtte ha veldig mange flere bukser enn andre på hans alder.

Ikke HI

Skrevet

Nav har sikkert retningslinjer på dette.

Men DU må jo dokumentere hvilke ekstra utgifter DU har på dette. Det er ikke sånn at alle som søker om grunnstønad får dette etter gjeldende standarer. Den enkelte må dokumentere ekstra utgifter så blir saken behandlet i forhold til dette og gjeldende lovverk og forskrifter.

Skrevet

Hvor mye er det snakk om at man kan få?

Vi har en datter på 6 år som tisser på seg 1-4 ganger hver dag, og flere ganger i uken bæsjer hun på seg også:-( Jeg vasker utrolig mye klær. Hun trenger ekstra mange bukser, ulltightser, og ekstra utedress. Utedressene blir veldig slitt, de er jo ikke akkurat laget til å vaskes hver dag...ulltightsene slites også fort...

Vi er endelig blitt henvist til sykehuset, håper de kan hjelpe skatten vår så hun slipper dette snart!!!

Skrevet

Minstesatsen er 1143 kr pr mnd. (om jeg ikke husker feil)

Det er det jeg får pga datteren min. Hun er veldig plaget med astma, går på 2 forskjellige medisiner fast hver dag, og hoster til hun kaster opp mye. Mye nattevåk når hun er forkjølet, fordi hun blir veldig tungpustet osv.

Skrevet

Jeg er helt imponert over hva man kan få støtte for.. Er det Nav sitt ansvar at du må vaske sengetøyet så ofte at det slites og du bruker ekstra strøm, og at det er tidkrevende.. Herregud, dette landet kommer til å gå på dunken om alle skal grabbe til seg på denne måten! Og dette er jeg med på å sponse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...