Ster IL Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Følger dere på tråden ang tvillingene i India. Jeg lurer på om dere vet om en måte å komme i kontakt med AKV på? Sitter å lurer på hvordan en kan hjelpe. Har dere forslag så kom med dem.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=387866388071&v=wall Det er en gruppe på FB hvor du kan delta:)
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Jeg vet ikke hvordan man kan komme i kontakt med dem, og ikke vet jeg hvordan jeg skal kunna hjelpe heller. Hvis noen annen vet kan dem jo bare rope ut. En mulighet kunne jo vært å støtte dem økonomisk så lenge dem må være der. Og det kan jo bli lenge. Noen nevnte jo at barna ikke kunne søke Indisk statsborgerskap før dem bott i landet i 11 år. Man kan jo bare spekulere i hvordan det vil bli for dem ifht rettigheter, skole, sykehusvistelser osv uten statsborgerskap.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Huff, synes dette er en utrolig tragisk sak! Skulle så gjerne gjort noe for å hjelpe dem jeg også. Ja, hun har brutt norsk lov, men jeg er så i mot at vi nå skal statuere et eksempel med henne. Og skulle ønske vi kunne få en lovendring her i løpet av kort tid. Ja til surrogati under ordnede former!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Blir vel dårlig med skolegang før de er 10-11 år. Jeg syns det er ekstra tragisk når en av guttene har hjertefeil. Skal forhøre meg litt om systemet der nede har ei i familien fra India, hun er der nå. Vet du hvor i India de befinner seg? Skal ihvertfall høre om gutten med hjertefeil kan få medisinsk behandling på et bra sykehus uten statsborgerskap. Faren til hun i fam dro til India får en operasjon han bare fikk utsatt og utsatt her. Utstyret på sykehuset var bedre også, men litt som i USA en må ha forsikring,
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Nei, hun har ikke brutt norsk lov. Det er svært uklare lover om surrogati i Norge. Men nå er jo saken sånn at at surrogati er lovlig i India og det var i India hun fikk barna. Så da er det jo irrelevant hvilke lover som finnes i Norge?
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Det blir inntressant å høre hva du finner ut. )
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 Skal høre med henne så fort hun kommer hjem om ca 3 uker.
Makkapakka Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 De bor i Goa. På facebook-støttesiden står det er kontonr man kan overføre penger til forresten. (forresten meg som skrev innlegget om at ingen norske lover er brutt over her)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå