Gå til innhold

Hopp av i svingen-hva er oddsene for graviditet mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har blitt "uplanlagt" gravide på denne måten? Der du er "sikker" på at ingen skade har skjedd, men magen har vokst etterhvert likevel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, min nummer to ble laget med denne idiotsikre metoden;-) Vet om flere andre

Skrevet

en venninne fikk nr fire av å være forsiktige...

Skrevet

Jeg vet om en som ble gravid på denne måten !!

Skrevet

Høyst usikker metode, vet om flere som har barn etter den metoden ;-)

Har ei frøken "hopp av i svingen" selv jeg...hehe

Skrevet

Hopp av i svingen er jo bare dumt..Enn må bruke prevensjon hvis en ikke øsnker å bli gravid..Er nok med at tisse tassen er inn så er det vel gjort om du er riktig uheldig.

Ikke noe hopp av i svingen her i gården =)

Skrevet

Søsteren min har fått to barn på denne måten, første litt tidligere i forholdet enn de egentlig hadde tenkt å få barn, andre litt tettere etter førstemann enn de hadde tenkt. Hun tåler ikke hormoner og liker ikke kondom, så de tok sjansen på denne usikre metoden, var ikke kjempekrise om et barn kom litt før planlagt liksom..

Jeg har også et barn som ble til ved å "være forsiktig". Mannen var inne i meg litt under forspillet, så vi hoppet ikke av i svingen en gang, men jeg ble gravid fordi han hadde en dyktig liten svømmer i "smøringen" som lekker fra penis når mannen blir opphisset..

Er det greit med et uhell er det greit å hoppe av i svingen, er det krise å bli gravid kan dere absolutt ikke stole på denne metoden. Det kan gå greit en stund, men så plutselig sitter spiren der.

Gjest Nutta06&Knerten11
Skrevet

Knerten er blitt laget med denne metoden..

Skrevet

Ville aldri tatt sjangsen på det, men så blir jeg jo gravid med en gang da.

Skrevet

har kun brukt denne metoden i 5 år. Og vårt barn er planlagt-satt på 1 forsøk. (trodde kanskje ikke vi ble så lett gravid..) Bruker fremdeles ikke annen prevensjon, og planlegger ikke baby enda. Men skulle så skje: h*n får komme når h*n kommer...

Skrevet

Holdt den metoden i 1 år...

Etter det tok det 4 mnd å bli gravid.

Men det spørs vel hvor flink han er til å hoppe av da. ;-)

• 2 år senere...
Skrevet

Fungerer som bare det:) hatt er for pyser;)

Skrevet

dette er vel et prevensjonsmiddel som regnes som nooooe utrygt... hihi.

Greit for sånne som oss, altså der en ny graviditet ikke er hele verdens undergang (gifte, etablerte med hus og bil, og barn fra før) men ville aldri i livet brukt denne metoden om ny graviditet= krise......

Skal sies at vi har brukt denne i ti år, og kun blitt gravide der vi har planlagt det (ikke hoppet av i svingen, men kjørt rett på!). Så for oss ser den ut til å være helt grei :-)

Skrevet

Problemet er jo at det er umulig å vite.

Det kan gå helt greit ganske lenge eller man kan stå med positiv test etter første gang.

Så er spørsmålet jo om det er en rissiko man har lyst å ta.....

Skrevet

Kremt... kan ikke anbefales om det er uaktuelt å få flere barn.

Praktiserte dette mellom nr 1 og 2, og nr 2 kom først når vi planla han. Praktiserte samme metode etter nr 3 og plutselig var nr 4 på vei. En kalkulert risiko fra vår side og nå gleder vi oss til nr 4 kommer. Kommer derimot ikke til å praktisere det flere ganger, 4 er nok for vår del.

Skrevet

Funker i nord ;)

Beklager, funker ikke der heller... ;)

Skrevet

Holdt den metoden i 1 år...Etter det tok det 4 mnd å bli gravid.Men det spørs vel hvor flink han er til å hoppe av da. ;-)

Det tror jeg å... Vi har praktisert denne metoden i ti år uten noen uhell, mannen har stålkontroll ;) Første barnet ble til mens jeg gikk p-piller og de to andre på første forsøk etter vi hadde bestemt oss for å få en til. Så jeg er ikke akkurat ufruktbar heller... Noen funker det for, andre ikke. Og man skal være rimelig sikker på at mannen har kontroll på utløsninge sin for å si det sånn. Kjenner foresten ingen og vet heller ikke om noen som har blitt gravide ved å benytte denne metoden.

Må legge til at jeg ikke tåler hormonprev. og blør som bare rakkern av kobberspiral, så har ikke så mye valg egentlig. Kondom er ikke et tema ;)

I prinsippet skal det jo bare en sædcelle til for å blir befruktet, men det funker svært dårlig i praksis. Ifølge WHO trengs det et visst antall sædceller ved hver utløsning for at en kvinne skal befruktes. Et lavt antall og mindre svømmedyktige sædceller gjør det vanskeligere å få barn. Grensen for et lavt antall sædceller settes av WHO ved 40 millioner per kubikkcentimeter. Gjennomsnittet ligger på 120 til 350 millioner per utløsning.

Så det er virkelig godt jobba av dere som har klart å bli gravide uten at mannen har hatt utløsning inni dere ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har 2 uplanlagte barn, en på 6,5 år og en nå på 7mnd så jeg er heller ikke befruktbar. Selfølgelig er det et idiot metode men var glad for/i ungene mine for det ;)

Skrevet

kommer vel an på mannen og hans "kontroll". 

jeg blir lett gravid og allikevel så klarte vi å unngå graviditet med denne metoden i over ett år. men så var vi ikke heller så imot om det skulle skje. 

hadde nok ikke stolt helt på denne metoden om jeg ABSOLUTT ikke skulle bli gravid. 

vi hadde til og med ubeskytta samleie på de "sikre"dagene og vi klarte å unngå graviditet. 

så ikke vet jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...