Gå til innhold

Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født der? Og var det et greit sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt grusomt, barnepleieren kom og kleip meg i brystvorta ¨så jeg ble sår når babyen skulle ammes. Hun ba i tillegg om og få se i trusa om jeg hadde blødd mye:(

Fikk ikke føde i den stillingen jeg ønsket da jordmor påstod at hun hadde nylig hatt en prolaps i ryggen og kunne ikke ta imot barn i alle himmelretninger som hun selv sa.

Skrevet

Jeg har fødet der 2 ganger og var veldig fornøyd begge gangene.

Det som er kjipt er å måtte dele rom på barsel etterpå, men synes menneskene som jobbet der var flinke og hyggelige.

Skrevet

har født både på ullevål og riksen og har ikke noe å utsette på noen av stedene.

det mest traumatiske jeg opplevde var at den ene legen som kom mens jeg sto på alle fire i senga, klar for å presse, var en vanvittig kjekk mann.

når jeg fødte på riksen så var jeg til og med den eneste fødende et par-tre timer så jeg fikk komme inn selv om jeg ikke var i akktiv fødsel.

det eneste negative med riksen er at de ikke har pasienthotel, så måtte ligge på dobbeltrom etterpå og det syntes jeg var litt slitsomt.

Skrevet

Takk for svar!

dobbeltrom høres ikke så fristende ut, spesielt ikke siden jeg hadde rom alene flere dager forrige gang.

Vet dere om det kun er dobbeltrom? Er det slik at de med risikosvangerskap og ks også må ligge på dobbeltrom?

Skrevet

Jeg fødte på Riksen med andremann og var superfornøyd. Fantastisk jordmor og flott personale på barsel. De har for det meste dobbeltrom, og det er litt slitsomt, men var helidg og fikk det føste døgnet alene på rommet. Fødte på Asker og Bærum sykehus med førstemann og syns Riksen var mye bedre.

Skrevet

Nei, ikke så god opplevelse på RH, jordmora var den kaldeste fisken jeg har vært borte i. Skjønner ikke at hun valgte et sånt yrke! Barsel... dobbeltrom, når min unge endelig sovna våkna naboens. Gjett om jeg var mørk under øya etter oppholdet. Barnepleierene var greie nok, men makan til ammepress! Blodspruten stod ut av puppen, ja da "var det bare å legge barnet inntil brystet og telle til ti". Barnet gulpet blod. Uten å ha fått melk, spurte jeg etter to dager om babyen kunne få erstatnig, men nehei, jeg måtte huske at sulten først meldte seg etter dag 3. Det var bullshit, for da skrek ungen kontinuerlig fram til dag 3 hvor hun fikk 30 ml erstatning og sovnet som en stein.

Fødte andre gangen på a-hus og fikk ligge på hotellet. Fantastisk!! Spurte jordmoren der om de kunne gi barnet erstatning fordi jeg begynte å bli sår igjen, og ville ikke ha de samme puppene som sist, og da viste hun meg kjøleskapet hvor pakkene stod og så sa hun "det der, det styrer du selv" med et stort smil. Tro det eller ei, at selv om barnet fikk de små skvettene med erstatning, så kom melka etter da 2 som bare det, og jeg slapp mas og såre vorter:-)

Men hvis du ser bort ifra skrekkhistorier, så skal du vite at det hele kommer an på hvilke personer du møter på, og at du kan komme til å få et helt nydelig opphold.

Skrevet

Blir man flyttet over på barselhotell rett etter fødselen? Min fikk slim i luftveiene med respirasjonsstans (i følge papirene) dagen etter fødsel, og han ble rød og blå i ansiktet. Jeg bare hoppet ut av senga og løp neover i korridoren til vaktrommet. Der holdt de på en stund med jordmorsug og sånt, men det gikk bra. Men herrejesus å redd jeg var! Så jeg vi helst ha nærhet til personalet det første døgnet neste gang...

Skrevet

Jeg fødte på Riksen og er STRÅLENDE FORNØYD. Første gang var keisersnitt, andre gang vaginal fødsel. Like fornøyd begge gangene. Flott personale, flotte barnepleiere. Opplevde ikke ammepress. Fikk erstatning når jeg ba om det fordi jeg ikke hadde no særlig melk.

Får vi nr. 3 skal jeg def. på Riksen om jeg får fødeplass!

Ja, dumt med dobbeltrom, men det er jo så kort tid man bor der uansett. Dessuten fikk jeg lov å sove på "ammerommet" første natten da min romkamerat snorket som en voksen mann.....

Skrevet

jeg fødte på riksen i oktober 2010 og var veldig fornøyd med fødeavdelingen, jordmor og barnepleiere..

Vi fikk komme inn tidlig siden det var rolig der, og jordmora var en av de mest fantastiske personer jeg noen gang har møtt.. tror ikke jeg hadde klart det så bra uten henne.

På barsel var også alle utrolig hyggelige og hjelpsomme, og jeg følte ikke samme ammepress som mange over sier.. Vesla mi slet litt med å få tak på ene puppen og det ble veldig sårt - da fikk jeg et brystskjold av ammeveilederen der..

MEN, og det er desverre et stort men med å føde på riksen - dobbeltrom!! Jeg var sinnsykt hyggelig og fikk 1,5 døgn alene på rommet - men så kom det en dame som bare klagde over at vesla mi gråt så mye (hennes sov jo bare siden hun var helt helt nyfødt, min lille jente begynte å bli sulten og var ikke fornøyd med de få dråpene råmelk som kom..), i tillegg snorket hun noe helt vanvittig..

Så vi dro hjem en dag tidlig, men også i forhold til det var de veldig hjelpsomme.. fikk komme igjen to dager senere for å veie og ta blodprøve!!

Så ville jeg ha fødet på riksen igjen?

Ja, men da vil jeg nok satse på å reise hjem så tidlig som mulig..

Til syvende og sist tror jeg det dreier seg fullt og helt om hvilke mennesker du møter på..

Skrevet

Det er nesten bare dobbeltrom der dessverre. Noen få enkeltrom, men de er det langsveisfra foreldre som gjerne får (de med syke barn som må ligge på Riksen e.l).

Barnet vårt ble sykt etter fødselen så vi fikk et dobbeltrom alene (jeg og samboer), men det var kun 1 natt.

Om du tar ks må du fortsatt dele rom.

Jeg opplevde ikke noe særlig ammepress. Jente nr 2 hos oss fikk faktisk litt mme av en jordmor på barsel. Jeg var så sår på puppene, og måtte "avlaste" de litt. (men jeg merket at det var nok ikke alle som jobbet der som ville gitt mme til jenta vår for å si det sånn!)

Kunne jeg valgt ville jeg har fødet på Riksen (men i lokalene til nye Ahus), deretter ligget på barselhotellet på Ullevål..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...