Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Vi ba ingen venner i bryllupet vårt (noe jeg angrer på nå) så vi har lyst å ha en sommerfest. Men, er det dårlig gjort å invitere til spleiselag? At alle tar med seg en rett hver til f.eks tapas? Vi blir ganske mange dersom alle kommer.... Og bare så det er sagt, jeg forventer ingen gaver!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Jeg synes det høres helt feil ut! Først og fremst fordi dette ikke er en hvilken som helst fest, men en fest på etterskudd for å feire at dere giftet dere. Å be gjestene om å ta med seg mat (evnt. drikke) hadde jeg sett på som utrolig frekt. Tror jeg virkelig hadde begynt å stusse hvis noen av vennene mine hadde gjort det, og lurt på hva i all verden de tenkte med*s* Men skal dere ha en fest for å bare ha en fest (uten en anledning), så er selvsagt spleiselag i orden!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Nei, vi står for lokale, drikke (ikke alkohol), snacks, frukt osv... Tenker at en 50-lapp til en rett ikke er så galt. Men jeg får tenke litt på det... HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Sorry, ikke meningen å være kjip her, men hadde tenkt det samme fortsatt. De hadde ikke råd til å la oss være med på en god 3-retters middag, og nå skal vi pokker meg ha med mat på denne festen. Satt litt på spissen her altså Vi hadde forresten fest hjemme noen uker etter bryllupet vårt (giftet oss i utlandet), og da handlet vi inn alt vi trengte i Sverige og Danmark. Kom ikke på mange tusenlappende da, så det kan jo kanskje være en ide?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Jeg syntes ikke det er rart! Bare å skrive: Vi ønsker ingen gaver, men blir glad hvis alle tar med seg et lite matfat Virkelig venner forstår sånt
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 21:26, joda, vi hadde forsåvit hatt råd til å ha de der i selve bryllupet, men siden alle andre overkjørte oss (les;meg) med hva jeg ønsket, så ble det desverre ikke sånn.... Og jeg forstår godt hvordan dere tenker, så absolutt!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville aldri reagert på å bli invitert til en sommerfest som et spleiselag. Synes det er superkoselig:) Men å invitere til forsinket bryllupsfest og be folk ta med mat - DET hadde jeg reagert på! Inviter gjerne til spleiselag altså, men kall det absolutt ikke for en bryllupsfest!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Jeg synes at det blir helt galt å be til sommerfest "bryllupsfeiring" hvor folk skal betale for å komme. I tillegg så vil jo folk føle at de må ha med gave, da de vet at det i bunn og grunn skal feires at dere har giftet dere. Da får dere heller be mindre folk og betale maten selv!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 Jeg syns ikke det er på plass med en forsinket bryllupsfest når det er mer enn et par-tre uker. Inviter til fest, da kan du godt be om spleiselag, men ikke til bryllupsfest.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Nei, vi ønsker ikke gaver. Vi ønsker å samle de vi er glad i, og ha en fest i forbindelse med at vi har giftet oss.... Alternativet er å lage en gryterett til alle, men det er vel kanskje litt kjipt? HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 Ehm, når jeg inviterer til fest står jeg alltid for lokale, drikke, snacks og frukt uansett. Det er vel ikke så spesielt?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 Spleiselag til sommerfest- kjempekoselig. Hvis det er en forsinket bryllupsfest dere planlegger, hadde jeg reagert på å måtte ta med en rett. Hadde nokk blitt en liten snakkis blant venner. Men dere er kanskje allerede "det kjipe paret"? Selvfølgelig kommer folk til å gi gaver, og da blir det bare helt kleint, kommer med gryteretten og bryllupsgave.. Gjør det enkelt og greit dersom dere ikke har økonomi til det!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #14 Skrevet 9. februar 2011 Hehe, nei vi er nok ikke det kjipe paret. Men jeg har gått bort fra tanken nå, og lurer heller på om det er kjipt (haha, ja så er vi kjipe da) og ha gryterett til mat?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 Dere står for lokalet, drikke (ikke alkohol) og snacks? Jeg har arrangert maaange fester, både overraskelsefest og bursdag og har alltid stått for mat (noen ganer enkelt- andre ganger 3 retters, drikke til mat (ja, alkohol) og snacks etterpå. OG lokale.. Det trenger ikke bli sååå dyrt. Hadde droppet festen dersom jeg ikke kunne stått for mat selv..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville faktisk ikke reagert, men er ikke så nøye på sånt. Skal noen gifte seg av mine nære venner baker jeg alltid en kake eller noe likevel. Og jeg har også sendt gaver til venner som har hatt små bryllup, altså dit je gikke har vært invitert. Syntes ikke spleiselag gjør noe, og gryterett er også koselig. Hvis venner og fam tar seg nær av noe sånt, så er de rett og slett litt for uptight! Når noen gifter seg, ønsker man jo brudeparet det beste, og en stor feiring koster. Forslag til innbydelse kunne vært: Nå nærmer vi oss året som gifte, og de store katastrofene er unngått. En liten feiring av oss og alle andre par som har holdt sammen ønsker vi derfor å ha nå i sommer o.s.v.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 Hi her igjen.... som sagt nå for 3.gang så har jeg gått bort fra ideén om å ha spleiselag, og spør heller om gryterett er for kjipt! HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 Neida, gryterett er godt det. Eneste som kanskje er litt dumt, er at det passer litt dårlig på sommeren hvis det er super varmt. Men det går ihvertfall an å ha en god salat og godt brød ved siden av. Hilsen første kjipe anonyme;)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Gryterett er godt, men om sommeren er kanskje kyllingsalat med godt brød enda bedre? Da slipper du unna med litt mindre styr også, kanskje? Veldig kjekt der man lager salatbord og velger hva man vil ha selv?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #20 Skrevet 9. februar 2011 Hm, ja det var jo igrunn et godt forslag.... Takk HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #21 Skrevet 9. februar 2011 Og kok gjerne opp litt pasta til å ha i salaten, det gjør slik at det metter litt mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå