Gå til innhold

Prøver NAV å lure meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt trøbbel med nav ang dagpengene mine pga barnepass plutselig falt bort, men kan nå være jeg får 100% plass i bhg.

Nav har funnet praksisplass til meg som jeg ikke vil ha. Jeg spurte om det var mulig å jobbe som vikar hvis jeg fikk ungen inn i barnehagen noen dager. Da var svaret nei fordi jeg ikke ville få penger di dagene jeg ikke har barnepass. Dette forstår jeg.

Så spurte jeg om jeg da kunne være ringevikar om jeg fikk 100% barnehageplass. Da fikk jeg til svar at nei det var ikke mulig, for vikar jobb hadde ikke ført til fast jobb for meg tidligere (jobbet som ringevikar under 2 mnd) og at poenget var jo at jeg skulle prøve å løsrive meg fra nav., og at de ikke visste hvor mange vakter jeg kom til å få.

Trodde virkelig at det var mulig å jobbe som ringevikar i bhg + motta dagpenger di dagene jeg ikke får vakter. Har snakket med den ene bhg jeg jobba som vikar i før og kan jobbe der igjen. I tillegg skal jeg ringe to til og høre om de også kan sette meg opp igjen. (ville helst jobbe en annen plass enn bhg nå når jeg er gravid pga smitten)

Det jeg lurer på er om det vrikelig ikke er lov å jobeb som ringevikar når man har 100% barnepass? Står jo ingen plass at man må ha FAST jobb, bare at det må være under 50% hvis man skal få dagpenger og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...