Gå til innhold

Gruer meg til dåpen til gutten min. (svigermor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha dåp for gutten vår og selvfølgelig så må jo svigermor komme. Hadde det vært opp til meg kunne hun bare holdt seg hjemme.

Uansett, hun har vært så uforskammet og fæl så i fjor for litt under ett år siden gadd jeg ikke mer og kuttet kontakten.

Har ikke pratet med henne siden. Og nå skal vi møtes igjen for første gang i dåpen til lillegutt. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg.

Hva gjør dere som har en svigermor dere IKKE går overens med i det hele tatt når det kommer til sånne samlinger som dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset er å klare å holde seg normalt høflig og prate om vær og vind. Ikke kom inn på tema som omhandler grunnen til at dere ikke har kontakt. Det blir vel endel andre folk der også, så du prater vel ikke så lenge med henne?

Skrevet

Man forholder seg høflig og nøytral, enkelt og greit. Noe annet valg har man vel neppe i slike anledninger, det skader mer å nekte dem å delta. Så får man finne en anledning til å snakke ut senere, forsøke å begrave stridsøksen. Å ha et dårlig forhold til svigerfamilien kan være ødeleggende for forhold også. Ikke alt jeg er like ening med svigermor om, men vi har et bra forhold på tross av det. Ofte får jeg til og med hennes støtte i forhold til ting mannen og jeg er uenige i.

Skrevet

Forhold deg nøytral og høflig, og ikke gå inn for å føre samtaler med henne der du kan risikere å komme inn på ømtålige temaer.

Skrevet

Jeg får bare holde meg unna henne.

Kommer nok aldri til å gjøre opp med henne. Ikke etter alt hun har sagt og gjort. Syns det går strålende ellers at mannen bare drar på besøk til henne nå og da. Slipper jeg å møte hu eller snakke med hu.

Har et godt forhold til alle andre i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...