Gå til innhold

kjenner dere liv i magen?


Heartbeat

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 18 uker på vei i følge barnimagen (betyr det 17 uker på "vanlig tellemåte"?) og selv om dette er min nummer to kjenner jeg skikkelig lite liv i magen ennå! Men magen vokser jo, så vet jo at spiren vokser, men tenker at jeg burde kjenne mer action inni der. Hvordan/når og hvor lenge har dere kjent liv? Gleder meg til ultralyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uææh, går ikke an å redigere egne innlegg. Er i uke 19 i følge barnimagen og dermed i uke 18 på "ordentlig". Går litt i surr jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er førstegangsfødene og 17 + 3 uker - men kjenner ingen tegn til liv enda. Akkurat kommet hjem fra UL - så vet at alt står bra til med tulla mi, men vil så gjerne kjenne henne:) Kommer vel etterhvert - så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

jeg er 18 uker i dag og har kjennt liv siden uke 15 ca. Nå begynner sparkene å bli ganske så kraftige, at de merkes bedre. Kjennte faktisk på utsiden av magen her en dag og i går kjennte samboeren min det igjennom :-) artig artig, førstegangs fødende så dette er veldig spennende for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har morkaken foran. Tar gjerne litt lenger tid før du kjenner noe da. Jeg kjente det da jeg var 12 uker denne gangen, og 15 uker utenpå. Men jeg har morkaka bak denne gangen, og er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjent liv lenge. Er annengangs.

Nå kjenner jeg tydelig liv hver dag, som bump eller dult fra innsiden :) I går kjente jeg det for første gang utenpå også, men det var veldig svakt. I dag er jeg forresten 16+5. Jeg kjente det tidlig med førstemann og..da kjente mannen det da jeg var i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredjegangs og kjenner ingen ting enda. Ihvertfall ikke som jeg med sikkerhet kan si er ungen. :) Jeg er 18 uker på lørdag. Med førstemann kjente jeg liv fra uke 18, og med andremann fra uke 16, så jeg er litt overasket over at jeg fortsatt ikke kjenner noen ting... men jeg har jo fått hørt hjertelyden flere ganger, så det må jo være noen der uansett. :) Skal på ultralyd om en uke og håper sparkene vil komme snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+5 i dag (bim) og kjenner bare små spark innimellom .Er 2 gangs gravid .

 

Gleder meg til ul til tirsdag :)

 

Glad det ikke bare er meg som kjenner lite liv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen ting. Eller, jeg tror jeg kanskje har kjent noe innimellom, men er veldig usikker. Er ca 16+1 i dag. Sist gang hadde jeg morkaka foran og kjente ikke noe før uke 20, og ikke noe hver dag før uke 22. Er litt utålmodig nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å høre at det ikke bare er meg som kjenner lite liv! Kanskje det er morkaka :) (Kjente ikke noe før jeg var ca 20 uker på vei forrige gang, men trodde jeg skulle kjenne det før med nummer to :)) Gleder meg masse masse til mere action i allefall og til ultralyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker på vei, andregangsfødende, men kjenner ikke særlig mye action i magen! Har vel kjent små bevegelser, men det har bare vært ett dytt, så blir det stille igjen. Med førstemann var det liv fra ca uke 19, så venter veldig på litt action her!! Det er jo en så herlig følelse!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjent så mye spark, men det kjennes ut som jeg har "lea-mus"i muskler i mageregionen. Jordmor sa det mest sannsynlig var babyen :) Drømmer stadig vekk om hender og føtter som synes gjennom huden, så det er nok noe liv om natten når jeg sover som jeg merker ubevisst. Hadde ett tydelig spark for fire dager siden, men morkaken lå litt nede på den ene siden, og det kan gjøre at de kraftigste fornemmelsene uteblir en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia, eg e tredjegangs gravid.:) eg kjent liv magen fra ca uke 14. e no i uke 19 ca.:) men med di to første kjente eg ikke liv før eg va ganske langt på vei. de e heilt normalt å ikke kjenn så mye liv tili me første babyan, men man kjenn de tidligere for kvar baby man ska ha sei di, å de trur eg på, førr no me nr tre e de verkeli action nedi der.:) kjenn de VELDI godt fra innsida, men ikke så godt på utsia enno.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første kjente jeg ikke liv før ca uke 19. Nå med nr 2 har jeg morkaken på fremre vegg men har kjent små bevegelser siden uke 14 og kjent hver dag siden uke 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Spennende tid vi er inne i nå:) Jeg er andregangs og har sånn smått kjent liv siden uke 16. Da jeg var 17+5 kom det første sparket der jeg ikke var i tvil om at det var babyen. Da jeg var på ultralyd 18+4 kjente gynekologen sparkene på utsiden, noe jeg har trodd var luftbobler i noen dager. Jeg syntes i grunnen det gikk fort fra nærmest ingen bevegelse til relativt tydelige spark hver dag. Nå er jeg 19+0 og kjenner liv hver dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker, og kjenner lite foreløpig. Har vel kjent litt svak "kiling" eller bobler, men jeg kan ikke med sikkerhet si at det er ungen. Er førstegangs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå kan jeg svare ja:) Jeg kjenner liv, og det var deilig! Lå i senga til morgenen, og kjente det knøt seg i magen, så jeg la forsiktig en hand på magen rett under navelen - og jammen kjente jeg et lite spark! Helt utrolig deilig (men også rar) følelse. Er nå 18 + 1 uker på vei. Mange snakker om at de kjenner bobling og som om en fisk er i magen, jeg har ikke kjent dette. Men har kjent tidligere at det knyter seg, som det gjorde til morgenen - og jammen et spark i tillegg idag kom godt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...