Gå til innhold

jeg er så sint, så sint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en hissig person.. Men uansett..

Faren til samboeren min er veldig syk. Han ligger på sykehuset.

Han har vært lagt inn i fem dager nå. Samboeren og resten av familien hannes har bodd på sykehuset fra første dag.. Noe jeg skjønner fullt og helt. Samboer er der dag og natt. Jeg støtter han så godt som jeg kan. Jeg har også vært mange mange timer på sykehuset iløpet av helgen. Dette er veldig tøfft for oss alle.. Men spesielt tøft for samboeren min.

Jeg sender fine mld hele tiden, jeg masserer han masse når jeg er med dem på sykehuset, lager mat, steller å ordner med han.. Jeg går på tå rundt han så han ikke skal bli sint på meg på noen måte.. Han har lett for å snappe når han har det vondt. Noe som også er forståelig..

MEN... Han får meg til å føle at jeg gjør en "dårlig" jobb hele tiden. Kommer med små komentarer som: ja, det er viktig at DU har det bra nå, og om jeg spør om han ikke kan komme hjem en liten tur og slappe av litt, samt spise litt ordentlig mat ol, så kommer han med ting som: Nei, for å være ærlig så slapper jeg mere av her..(i en litt frekk tone)

Og jeg fikk lønn idag.. Men siden samboeren har en del inkassogjeld fra "gamledager" så er det jeg som må stå for mesteparten av felles regninger. Så idag måtte jeg betale ned en god del av regningene, så jeg satt igjen med to tusen kr å leve av til jeg får lønn igjen.. Så kom hentelappen for linsene mine. De kosta 1800kr.. Men de MÅTTE jeg jo ha! Og siden jeg var "blakk" siden jeg har brukt alle pengene på regninger, så mente jeg at han kunne vel hente ut de linsene.. For han hadde jo fem tusen på konto. Og hadde ikke betalt noen av regningene..

Da ble han skikkelig ekkel. (kan nevne at jeg ikke har nevnt noe om sånt siden faren ble innlagt på sykehuset) Men ting må jo gjøres etterhvert uansett mener jo jeg da. Han klarer jo fint å dra på kino med en kompis ol for å koble av litt.. Så da kan han vell betale ei regning som haster liksom.. Vanskelig å forklare... Men tilbake til de linsene... Da begynte han: Skal liksom JEG betale de linsene for deg. Skal JEG betale de NÅ?! jeg tenkte å bruke de pengene på meg selv jeg.. Så jeg kan bli litt muntra opp.. Da mener jeg at han trenger da virkelig ikke å bruke fem tusen kr på seg selv, når vi har masse regninger liggende?!

Han kan jo godt unne seg noen ting.. Men det trenger da vell ikke å være så dyrt!?

jeg hadde gleda meg til at han kom hjem idag og vi kunne tilbringe litt tid sammen.. Se en film, kose oss med snop ol.. Men neida.. Det hele endte med at jeg ble rasende, siden han har behandla meg som dritt de siste dagene, og han ville ikke være hjemme siden han "slappa mere av" på sykehuset. Så han dro bare... Jeg ble så sint, så siint!!

Han bør jo ta litt vare på meg også, selv om faren ligger for døden.. Man skal jo ikke behandle den personen som står en nærest som dritt når jeg gjør alt jeg kan for å ta vare på han... Arrrg....

Nå jeg jeg kjempelei meg, og vet ikke hva jeg skal gjøre..:( Syns jo veldig synd i han også.. Samtidig som at jeg er så utrolig skuffa over måten han er mot meg på..

Herregud, dette ble et langt å rotete innlegg.. Men takk til de som gidder å lese uansett da:)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, jeg hadde nok også blitt rasende hvis det hadde vært meg. Jeg hadde nok til og med sluttet å dille med han. Hadde han kommentert det hadde jeg sagt at han fikk begynne å behandle meg fint hvis han ville jeg skulle være ekstra god mot han.

Skrevet

Da hadde jeg sagt at grunnen til at jeg IKKE kunne hente ut linsene min selv var at jeg nettopp hadde brukt opp alle MINE penger på VÅRE regninger!

Men si at det er greit men at fra neste mnd så regner du med at han betaler halvparten av ALLE DERES regninger, for du vil også ha penger igjen som du kan bruke på deg selv!

Det at du betaler alt av regninger er en himmla dårlig avtale for deg. Du bruker alt du tjener på regninger, uten og få en drit igjen for det. Blir det slutt mellom dere har du kasta bort en haug med penger som du brukt på bedre ting feks sparing eller egen bolig!!!!

Dere må få til en annen avtale, det er jo ikke din feil at han har en haug med tullegjeld fra tidligere.

Skrevet

Ja, jeg sa det til han.. At grunnen til at jeg ikke henta ut linsene selv, var at jeg betalte alle regningene.. Da sa han bare: Men du har da briller du kan gå med? Du går da med dem hele tiden..

Altså, Det er jo fordi jeg ikke har fått bestilt linsene før nå, siden jeg ikke har hatt råd, og da har jeg gått med briller.. Noe jeg heller ikke føler meg komfortabel med..

Ja, det er en veldig dårlig deal for meg.. Jeg vet det. Men det viktigste for meg er å få betalt ned alt (jeg har til og med betalt MASSE av gjelda hannes) Vi skal kjøpe hus snart, og da må all gjeld være nedbetalt.. Så når det er ute av verden, skal jeg leve som ei prinsesse! Skal ikke betale for en dritt på iallefall et år! hehe:)

Men greia nå da er om jeg overreagerer og at jeg bare må bite i det sure eplet siden faren ligger for døden... Er jeg slem som blir sint på han?

Skrevet

Nei du er ikke fæl som blir sint på han. Selvfølgelig har han det fælt nå, men hverdagene går fremdeles og regninge rmå betales, sånt er det bare..

Du har betalt ned mye av gjelden hans??? Dette bør du få skriftlig, sånn at det blir omgjort til et lån..

Når han viser så utrolig lit eforståelse for din og sin egen økonomiske sitvasjon så hadde jeg vært veldi i tvil om jeg hadde villet ta opp et stort huslån med han. Det er helt uhørt at du står for alt AV regninger mens han har planer om og bruke 5000 kr på seg selv, og nekte rog betale dine linser. Han virker og være en egoistisk tosk!!

Dette er noe du muligens kommer til og angre på den dagen det blir slutt..

Skrevet

nei det er du ikke....virker som han synes litt for synd på seg selv pga det med faren . er en ting å sørge, men man skal ikke være slem og ekkel mot noen som er glad i deg og gjør alt for at du skal ha det bra. har mistet min far selv, men livet kunne ikke stoppe opp fordi om dette skjedde og jeg hadde en sønn på 4 mnd å ta meg av og jeg ville aldri vært sånn mot noen av de som ville støtte meg og er glad i meg...

Skrevet

Fatter ikke hvordan du klarer å være omsorgsfull ovenfor en sånn idiot.

Han virker egoistisk, selvopptatt og ekstremt svak. Lite mandlig rett og slett.

Skrevet

Min samboer mistet sin far som har veldi knyttet til for 1,5 år siden. Jeg var på det tidspunktet gravid i 5 mnd med vårt 2 barn.

Men jeg kan love deg at han ikke oppførte seg sånn som din samboer gjør.

Jeg gjorde som deg stelte rundt han og stilte opp for han og moren på alle punkter, men forskjellen er at min samboer viste stor takknemmlighet og omsorg overnfor meg. Han sa sikkert til meg flere ganger daglig at han var kjempeheldig som hadde meg og at han ar veldig glad for at han hadde en famillie.

Vi sto sammen og han kom til meg for trøst og omsorg og han viste meg det samme.

Din samboer er veldi egoistisk. Og jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg betalte ned gjelda hans..

Skrevet

Høres ut som samboeren din er en bortskjemt drittunge.

Hvorfor i alle dager bruker han det at faren hans er syk MOT DEG?

Det er når det røyner på at den sanne karakteren viser seg!

Du har grunn til å være sint på ham!

Skrevet

Har en mann som har en tendens til å ta det ut over de nær han hvis han har det vondt.. Som regel ved å bli sint over småting som ikke har noe med saken og gjøre, engang.

Jeg sier som det er. I en sånn situasjon som du beskriver hadde jeg sagt noe sånn som: "Jeg vet du sliter nå og at du har det vondt, men det gir deg ingen rett til å behandle meg på den måten og være frekk. Trenger du trøst eller noen og snakke med, så vet du at jeg er her, men sånn du har snakka til meg de siste dagene, er ikke ok."

(Hadde noen dager etter bestemoren hans døde, hvor det ble mye på en gang for han...ble et par smågnissinger ja)

-------

Har faktisk et hverdagslig eksempel fra i dagmorges. Han er vekkreist og skulle ringe og vekke meg, noe han ikke gjorde. Så da jeg kommenterte det i en melding (på spøk, som ble avsluttet med elsker deg og andre gode ord), så fikk jeg den sure meldingen tilbake at det var jeg som la meg for seint? Hehe.. Han var bare morgengretten, men er han sur, så skal jeg gjøre no galt så han kan kjefte på noen, liksom. Hehe. Finner meg ikke i det, så jeg sier rolig og klart i fra at han får ikke lov og bare lage trøbbel utav ingenting. Greit han er trøtt og sur, men og prøve og krangle med meg fordi jeg la meg litt for seint, er bare tull. Hehe. Funker som fly her altså. :)

Men..vi er kanskje litt i overkant ærlige med hverandre av og til da. Vi liker det sånn.

Nå er det jo noe som er mye mere nærtakende og trist, siden det er noen så nær samboeren din som ligger på sykehuset. Ingenting er vel værre enn og bare vente på at "det" skal skje, mens man håper i det lengste på at h*n blir frisk...

Jeg vet du ble sint for dette, og det hadde jammen meg jeg også gjort, men prøv og slapp av, og si gjerne unnskyld til han for at du ble så sint. Men du er nok den aller viktigste personen i din samboers liv, og han trenger deg nok.

...si hva du har på hjertet, i en kjærlig tone. Det er ingen sin feil og ingen som skal "tas" en sånne situasjoner. Det bare ble sånn.

Det har nok ingen verdens ting med pengene og gjøre. Men det ble noe han kunne få blåst ut litt på. Han er nok sint og fortvilet over at han ikke kan gjøre noe med situasjonen, verken fra eller til.

Drit i HVA dere kranglet om. Bare få minnet han på tillitten dere har, dere to imellom.

...syns dere andre damer blei litt VEL opptatt av pengene her og hvordan hun skulle sikre seg..... Tenkte nå mere på forholdet jeg da.

Skrevet

En ting at faren ligger for døden, men det gir ham ikke rett til å oppføre seg som en ansvarsløs drittsekk. Livet går videre selv om de man er glad i er syke og døende, regninger skal betales, familie forsørges. Har selv opplevd sorg og alvorlig sykdom i familien, men jeg tok min del av ansvaret alikevel. At han har gjeldsproblemer fra før av sier sitt, tydeligvis gir han en god blanke i familie økonomien og er svært ansvarsløs, slike forandrer seg skjeldent. Forstår godt at du er sint og det har du all rett til å være, døende pappa eller ei så hadde det blitt oppvask hvis min mann hadde gjort noe lignende.

Skrevet

Du er nødt til å slutte å betale alle regningene for ham, skaff deg tilgang til hans konto og betal halvparten av deres felles utgifter derfra og alle hans regninger. Så krever du at av det han eventuelt har igjen så skal han dekke halvparten av kosten i tillegg, har han igjen penger etter dette så står han fritt til å bruke disse som han selv ønsker.

Nekter han å gå med på en slik løsning så ville jeg ha enten kastet ham ut eller selv tatt med meg barna å flyttet. Du risikerer å sitte igjen uten nåla i veggen hvis du ikke får kontroll over familieøkonomien. Trist at faren hans ligger for døden, men det er ingen unnskyldning for å gi f...i familieøkonomien eller å være så egoistisk.

Skrevet

Oi, så mange tilbakemeldinger jeg fikk. Tusen takk!:)

Ja nei dette er vanskelige saker.. Han er en fantastisk mann ellers altså.

Snill, ærlig, tålmodig og han er heller ikke egoistisk (til vanlig)

Tror egentlig at han føler han har god grunn til å være tosk nå, uten at jeg kan "ta" han for det.. Så det virker som om han utnytter det til det fulle.

Eller så tenker han faktisk ikke over det. Han ringte meg ista, og sa at han var utslitt etter å ha vært på sykehuset så lenge med manko på søvn (noe jeg også skjønner fullt og helt) Og at det var derfor han var hårsår. Så han lurte på om jeg kunne dra en tur til ei veninne/ moren min sånn at han fikk litt tid alene her hjemme. Noe jeg også ble litt lei meg for. Hvorfor kan vi ikke tilbringe litt tid sammen etter så mange dager uten hverandre.. Men nei, han ville ha litt avstand fra folk..

Skjønner jo det også, selv om det er litt sårt...

Men dere som mener jeg ikke kommer til å sitte igjen med nåla i veggen.. Jeg eier nesten alt i huset.. Alle møbler, tv ja alt.. Så om det blir slutt så har jeg nok det meste. Det er heller han som sitter igjen med et glass eller noe:p Eller nei forresten.. Er nok jeg som har kjøpt de også.. jaja:p

Men han er nok litt uansvarlig når det kommer til økonomi. Så den dagen gjelda hans er over og vi har kjøpt oss hus, så skal vi ha en felles konto, hvor han overfører det meste av pengene sine. Så skal JEG styre de.. Ene og alene..

Klem fra Hi..

Skrevet

Ja, gjett om ikke du kommer sytende tilbake til anonymforumet om et år når naiviteten din har kommet og bitt deg i rævva!

Herregud, nå må¨du gro deg en hjerne, HI! Han skal ha besøk av en dame og jager derfor deg ut av huset du betaler for, mens han gjør seg klar til å servere maten du har betalt for til en annen kvinne, og til slutt puler henne i senga di. Hvor dum er du, egentlig?

Skrevet

haha, den dagen han tenker så langt at det faktisk finnes andre kvinner her i verden skal jeg begynne å bli bekymret. Men den duden jeg er sammen med, enser ikke andre kvinner engang.. Jeg legger mere merke til fine damer enn hva han gjør.. Dessuten er han lat..:P

Hi

Skrevet

ja forstår godt at han vil ha tid for seg selv, men å sende deg ut av huset fordi han vil være alene...det hadde såra meg ihvertfall.., og du er jo den som står han nærmest tross alt og han må skjønne at dette kan blir slitsomt og sårende for deg også....!

Skrevet

Han vil sende deg ut av leiligheten DU betaler for og være alene så han kan benytte seg av alt DU har brukt pengene dine på, og du forstår det godt, men føler deg bittelittegrann såret.

Slutt å være en tøffel og ta fram igjen sinnet ditt som gjør deg sterk, jente!

Skrevet

Jeg tenker at det at han er slik med pengene sine og ikke er takknemlig for at du er med på nedbetalingen av gjelden ikke har noe med faren hans å gjøre. Når dtormen har stilnet seg ville jeg tatt en alvorsprat med han.

Skrevet

Skjønner hva dere mener.. Men vi deler husleien på to.

Men jeg skal holde meg veeeldig tilbake nå.. Skal ikke sende koselige mld, ikke ringe å høre hvordan det går eller noe.. Så får vi se om han legger merke til det.

Hi

Skrevet

Herregud..du MÅ slutte å betale hans inkassogjeld...og hvorfor i all verden vil du kjøpe hus med en slik drittsekk..tro du virkelig han kommer til å få mer orden på økonomien når han tydeligvis ikke eier forståelse for at man faktisk må betale regninger????

han der er rett og slett ikke noe å samle på altså..sorry, men det er den vonde sannheten...

Og jeg mistenker det andre sier her...bruke 5000 kr på segselv...hmmmm det lukter muffins..

Skrevet

Jeg sier ikke at samboern din kommer til å være utro mot deg hverken idag eller en annen gang men om du er så dum at du ror fordi han er lat eller ikke ser på damer(når du kan se det) betyr ikke at han ikke kan være utro.

Har brent meg på det selv.

Det sagt så tviler jeg på at han vil ha deg ut av huset for å være utro.

Men jeg hadde ikke godtatt å bli kastet ut av mitt eget hus på den måten.Hvordan hadde han reagert om du ba han om det samme?

Men til det økonomiske, se det som det er Han bor gratis, spiser gratis og til og med får store deler av sin gjeld betalt av deg.

Du må sikkre deg, for selv om man aldri forventer et brudd så kan det skje.

Greit at du sitter igjen med allt av utsyr men skal love deg at det er bittert å sitte der å vite at du har ikke hatt råd til linser og ting du trenger og har lyst på fordi du har betalt hans gjeld og når han er gjeldsfri bare forsvinner han. Og du har tapt alle disse pengene.

For å si det slik den dagen jeg ble skillt satt jeg igjen med allt av utstyr ja fordi jeg hadde betalt for det. Men jeg satt også igjen med all vår felles gjeld penger jeg sliter med å betale alene. Den gang vi fikk den var vi jo to om å betale for den og det var ikke større problemer.

Men jeg var gift med en mann fra et annet (europeisk) land og når han stakk ble det jeg som er ansvarlig da de ikke kan kreve han for den. i tilegg kan de ikke kreve barnebidrag fra han desverre .

Poenget mitt er man tror aldri at ting skal ende, og om de ikke gjør det så spiller jo ikke papirer på at du har betalt ting noen rolle til eller fra men i tilfelle brudd så betyr det allt.

Det at han nå sliter pga faren er forstålig men det gir han absolutt ingen grunn til å oppføre seg direkte slemt og nedsettende til deg eller andre. Og det gir han ingen grunn til å kunne være uøkonomisk. Noe han tydeligvis har vært mang en gang før hvis han sitter med masse drittgjeld.

Og du vet du at han betaler ned masse på sin gjeld når du betaler alle regninger eller bare sier han det?

Krev full kontroll med en gang du for ellers blir det bare værre og værre med økonomien. han kan ikke forvente at du skal hjelpe han å betale dette om han ikke er villig til å gi deg fullt innsyn. og om du gjør det uten fullt innsyn er du direkte dum desverre.

Jeg ville nok også gitt han beskjed om at jeg forstår at du sliter med det som skjer for tiden men du behandler meg som en dritt og det gjør vondt for meg.

Mener du at du har rett til å være den som behandler meg slik og gjør at jeg har det vondt fordi du har det vondt?

Jeg hadde nok også valgt å stille opp minimalt fram til det kom en unskyldning og bedring av hvordan han holder på. For det er desverre slik at jo mer man lar mennesker holde på jo mer prøver de å strekke grensene og blir værre.

Det er du som har ansvar for å ta vare på deg selv på alle måter. Jeg har lært ting på den harde måten , håper du slipper det samme.

Skrevet

for en egoist sier jeg bare..er ikke minste synd i noen som holder på sånn.jeg hadde droppa all kontakt med han en stund, ingen meldinger, ingen telefoner...så får han merke hvordan det er å stå alene oppi alt dette, heelt uten sin nærmeste støtte..! makan sier jeg bare, kunne aldri behandlet ett menneske som støtter meg i min sorg på den måten...kjenner jeg blir kvalm her....

Skrevet

Du må seriøst slutte og betale hans inkassogjeld uten at du gjør det om til et lån. Du kaster jo bare penger ut av vinduet. Hva om det blir slutt..Da har du brukt mange, mange, mange tusen kroner på en egoistisk dust..!!!!

Skrevet

Girl, he is fucking with you! Stand up for yourself, before it is tooo late.

Skrevet

når man er lei seg er det de man er mest glad i det går utover, du må bare prate md han, d ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...