Gå til innhold

HVORFOR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

...blir jenter som vil ha forhold/kjæreste, og ikke bare ONS og roting/venner med fordeler, oppfattet og kalt for DESPERAT?? Jeg trodde at voksne mennesker var innstilt på å bygge opp et forhold, stifte familie, ha stabilitet i livet. Ikke rote rundt og ha det gøy 24/7. Nå snakker jeg om folk over 30 år her. Har fått høre både fra menn og kvinner, at damer som ønsker forhold, er desperate, og ingen vil ha dem. Fordi man må først spille kostbar/rote litt/ha sex i noen måneder, før man begynner å snakke om forhold, følelser... Fordi mannfolka blir skremt ellers osv.

Så jeg lurer på, hvorfor? Nå kommer jeg fra et annet land også, der rote-kultur ikke er så utpreget for folk over 30 (er snakk om et europeisk land).

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du, det var et godt spm, når jeg var yngre og hadde ONS og rotet, så ble jeg sett på som løs, og når jeg lette etter et stabilt, langvarig forhold, så var jeg plutserlig desperat..

Skrevet

Jeg tror ikke man blir oppfattet som desperat om man er klar på at det er det man er ute etter og er selektiv i forhold til hvem man knytter seg til? Jeg opplever meg selv som mer unormal fordi jeg ikke ønsker noe forhold.

Skrevet

....jeg ville jo ha en kjæreste og forhold, men ble aldri oppfatta som desperat.. (tror de jeg vr rundt på den tiden hadde sagt det til meg.)

Jeg var bare fryktelig kresen...kanskje jeg bare ble "hard to get" isteden for.. Hehe

Skrevet

Her jeg bor, blir jeg ihvertfall oppfattet sånn (og andre jenter som søker forhold). At ingen kan forelske seg fort.. at man må først rote litt, være venner osv, og ikke snakke med mannen om at du vil ha forhold på sikt. Problemet er faktisk at menn som sier at de IKKE ønsker forhold, mener som regel det. Og da hjelper det lite å vente til de kanskje skifter mening, og greit å avklare sånt med en gang.

Og en annen ting, jenter må ikke sjekke opp menn! For da er de ihvertfall desperat! De må pent sitte og vente på å bli sjekka opp, spille kald og avvisende osv osv.

Verden er gal :D

HI

Skrevet

Det er nok ikke det at man ønsker seg et stabilt forhold som gjør at man blir oppfattet som desperat, men hvordan man oppfører seg i forhold til det, og i innledningen til det.

Skrevet

Ja, anonym 12:40, men HVA er desperat oppførsel? Jeg er lei av disse "regler" om hvem som skal ringe først, hvor mange sms man skal sende. Og oppfordringer: ikke svar telefon hver gang han ringer... javel? Da jeg var liten, ble jeg lært at man skal svare telefon når den ringer og man ser hvem som ringer, det er bare vanlig folkeskikk. Jeg er som sagt over 30, og orker ikke sånne fjortis-spill, virke avvisende og uinteressert. Avvisning er det verste jeg vet, så hvis noen spiller avvisende og uinteressert overfor meg, så oppfatter jeg ham som nettopp avvisende og uten interesse for meg, og går videre.

Noen som kan gi meg pekepinn på HVA som blir oppfattet som desperat?

Skrevet

Jeg og reagerer sånn på avvisende menn, det er overhodet ikke attraktivt, selv ikke når jeg selv ikke vil ha noe forhold. Jeg tror dette med desperat er en sånn merkelapp man slenger på mennesker som ikke tar et hint? Selvfølgelig svarer man telefonen når den ringer, men man sitter ikke hele dagen å venter på en telefon? Man skal liksom ha et liv utenom. Ikke bare vente på noen til å fylle tomrommet? Jeg tror greia er at man må avklare hvilke regler som gjelder mellom de to som er i en relasjon. Og det er en samtale man må ta tidlig. Men jeg tror folk har blitt så redde for å virke ensomme at de spiller mer avvisende enn de egentlig er. Det er unektelig et problem.

Skrevet

Ja... og jeg får tilsnakk fordi jeg ikke liker å være singel (har vært det i noen år nå), fordi det er først når man trives som singel, at man kan finne noen. WTF?? Har en del venner/bekjente som har funnet den store kjærligheten på datings-nettsted, der man nettopp leter etter forhold fordi man ikke vil være singel :o

Jeg synes også samtale om hva som skjer videre, må skje tidlig. Men det er da merkelappen "desperat" oppstår. Og samme hvis jeg f eks ringer og sier til ham jeg dater at vi kan kanskje treffes neste helg? Foreslår å finne på noe... Da får jeg høre fra venner at nei, HAN må alltid ta initiativ i begynnelsen, ellers er du desperat og han vil dumpe deg. Blir gal av alle disse "reglene" :o

Skrevet

Jeg og blir GAL av "reglene", men det er av en litt annen grunn, hehe. For jeg opplever at jeg ikke blir trodd om jeg sier at jeg ikke vil ha noe forhold og er så teit at jeg faktisk tar kontakt med han jeg kunne tenke meg å ha sex med... For da MÅ jeg jo være ute etter et forhold sant?! Folk må bare begynne å oppføre seg naturlig igjen, for dette spillet er bare håpløst.

Skrevet

Så lenge noen prøver å "få" noen som faktisk ikke egentlig er så veldig interessert så vil det alltid bli oppfattet som desperat.

Slapp av og vent til det dukker opp noen som faktisk vil ha dere.

Skrevet

Altså, slapp av er en ting. Men hvis mannen sier at han er interessert, forelska osv, hvorfor spille avvisende og kostbar? Det er det man snakker om her. At man må spille overfor menn som faktisk virker veldig interessert. Hva er greia?

HI

Skrevet

Men hvorfor er det bare du som skal kunne bestemme reglene da?

Hvis en mann ikke ønsker samtaler om hva som skjer videre på et tidlig tidspunkt, hvorfor skal han ikke få lov til å mene det?

Skrevet

Den dagen man møter drømmemannen sin, så er det gjensidig, og han kan heller ikke vente med å ta kontakt og bekrefte at han er i et fast forhold og klar til å stifte familie. Så lenge en mann sier at han ikke er klar for fast forhold, så er han helt klart ikke egentlig så veldig interessert i deg, for helt ærlig, hadde du vært drømmedama hans hadde han gjort ALT for å få deg!

Du blir desperat når du etter hver date med en potensiell kandidat til far for dine barn begynner å se på hus og planlegge bryllup. Man kan jo ikke gå på en date og tenke at dette er nok mannen jeg skal gifte meg med, man må gå på date og være åpen for å bli kjent, ikke nødvendigvis seksuelt..

Skrevet

Jeg oppfatter desperat som noen som krampeaktig forsøker å inngå forhold til alle som viser litt interesse. Det er jo litt på siden av de sosiale spillereglene og blir vel oppfattet som avvikende fra normen om hvordan man skal opptre... Så da har man desperat på den ene siden og lettsindig på den andre siden.

Det handler jo ikke om å spille kostbar og opptre som en annen enn seg selv, men om at de fleste ikke føler at de kan hoppe rett inn i et følelsesmessig dypt forhold med snakk om barn, hvordan huset skal se ut og dato for giftemål - det handler om å bli kjent, og de færreste vil vel forholde seg til fremmede på et så personlig plan? - for det er det man er den første tiden når man har truffet ett nytt menneske - fremmed altså.

Skrevet

Enig med 13:19.

Når du møter den personen som er "ment to be", da er ikke dette en problemstilling. Da går ting helt av seg selv:)

Skrevet

Takk for gode kommentarer. Nei, jeg tenker ikke på kirkeklokker, barn, hus osv når jeg møter et nytt menneske og går på date med ham. MEN... jeg vil gjerne vite tidlig, om denne mannen er ute etter et fast forhold, eller om han bare vil holde det på kamerat/elsker-nivå. For de fleste vet ganske tidlig om de dater for å få seg noe, eller om det er på utkikk etter potensiell kjæreste. Og jeg vil avklare dette ganske tidlig, så jeg ikke bruker masse tid og krefter på en som ikke er interessert i å inngå noe forhold i det hele tatt, og aldri blir det.

Jeg har alltid vært den parten som IKKE maser, aldri ringt ned/sendt masse sms til daten, men har foreslått å finne på noe i vennskapelig tone, sendt hyggelig sms i ny og ne... Men jeg tar opp ganske raskt det at jeg er ute etter noe seriøst, og ikke for en ONS eller for å få seg noe i ny og ne, for det er ikke DET jeg er ute etter. Mange menn ser på alenemødre som har vært singel en stund, som lett bytte for å få på "kroken" for å få seg litt sex, mens de ikke vil involvere seg i et forhold med dame som har barn. Derfor bør man være ekstra obs på sånne ting når man har barn fra før, mange som jeg kjenner har blitt brukt til bare underholdning.

Likevel, får jeg beskjed fra venninner/kompiser, at jeg er desperat, siden jeg ikke nøyer meg med å rote/ha venn med fordeler-forhold til en mann i noen måneder, før jeg tar opp det med veien videre og hva han er interessert i. Så jeg forstår egentlig ikke mye...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...