Gå til innhold

Dere som har søkt/fått svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... hvordan gikk det for seg?

Min leder ringte nettopp og forklarte at vi skal ha et stort møte. Med personalseksjon, nav, henne, legen min, meg og mulig en til fra personalservice. Da skal vi diskutere om jeg får tilrettelagt arbeid eller få svangerskapspenger. Er dette vanlig praksis?

Gruer meg selvfølgelig til møte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp helt av, det er ingenting å grue seg til;)

Jeg kunne ikke omplasseres i min bedrift da jeg var gravid sist, det ble deretter søkt om svangerskapspenger. Dette ble innvilget, og jeg gikk hjemme resten av svangerskapet.

Det ble ikke avholdt noe møte med NAV, men dette er seks år siden, og mye har forandret seg siden den tiden. Du bør være fornøyd med at de bruker tid og ressurser til å finne ut, i samråd med deg, hva som vil være den beste løsningen i svangerskapet ditt.

Lykke til, håper de finner noe annet til deg, det er kjedelig å gå hjemme i månedsvis, ventetiden blir ekstra lang;)

Skrevet

Jo du har rett i det. Jeg skal være fornøyd med at de bruker tid på det. Det ble ikke brukt noe tid på det før legen skrev spesifikt på sykemelding at jeg kun skal utføre kontorarbeid... og at jobben er risiko for foster. (Jobber med utviklingshemmede)

Har vært en mare å være på jobb uten å føle at man mestrer det, så jeg syntes det var godt da jeg endelig fikk slippe. Har vært hjemme i en ukes tid nå og kjeder meg allerede... Savner jobben og menneskene. Men jeg prøver å tenke tilbake på da jeg var der. Var ikke så gøy å være belastning for andre kollegaer.

Hvis man har en jobb som innebærer risiko for foster, så må man vel bite det i seg. Håper selv på å få kontorarbeid... Men er redd for å føle meg utafor på jobb, siden jeg ikke kommer til å jobbe som de andre...

Så jeg vet ikke hva som er best?

Skrevet

Hei babylovve

Jeg jobber også med utviklingshemmede med utagering, smittefare, stress osv. Jeg snakket med sjefen om svangersskapspenger og han søkte råd hos sin sjef og til slutt har de sendt saken min til personalavdelingen. Dette er selvfølgelig etter at legen min har skrevet at jeg skal ikke utsettes for fare fra utagering osv. Når "halve" kommunen ble enige om at de ikke tilrettelegge for meg (jeg har i tillegg 1 timers reisevei per vei til jobben), fikk jeg papirene som jeg gikk til NAV. Nå sitter jeg og venter spent på resultatet, selv om saksbehandleren på NAV sa at dette er formaliteter etter at både legen og jobben er enige. Skal få svar innen en mnd, dvs 19 februar.

Jeg er gravid med tvillinger 15+6 i dag og har vært så trøtt at jeg sov både lunsj og middag fra dag enn til nå i tillegg til masse kvalme,uvellhet og litt blødning. Men jeg tror det begynner å hjelpe nå for merker at jeg blir litt rastløs. Og det er godt å ha litt energi så lenge det værer, for om et par mnd blir jeg så stor at det blir sofakos frem til august.

Ps. Sjefen min ville også ha et stor møte, men jeg ordnet papirene selv og da slapp vi det.

Masse lykke til

Skrevet

Det er ikke alle arbeidsgivere som gidder å avholde et slikt møte! Du er egentlig heldig. Bare sørg for at du holder på ditt med hva du føler at du klarer. Legen og arbeidsgiverern din må uansett være involvert for at du skal få sv.p. Du trenger avklaring fra dem før søknaden kan gå til NAV.

Skrevet

Jeg er også under denne prosessen og hadde møte med leder i dag. de kan ikke tilrettelegge for meg og anbefalte meg å søke svangerskaps penger eller bli aktivt sykemeldt slik at jeg kan gå på toppen!?!

vikariatet mitt går ut 14 mars, hvordan fungerer det ang sv.pengene da?? Forvirrende dette her.....

Skrevet

Babylovve: husk at du kan ha med deg noen, en venninne for eksempel eller en arbeidkollega du stoler på, hvis du er "redd" det blir ubehagelig. Noen ledere kna bli litt pågående og presse litt på og da er det ikke så lett å sitte der "alene"..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...