trippeltopp Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 I natt våknet jeg av at jeg var innmari kvalm... Jeg ble liggende en stund, og etterhvert gikk kvalmen over i menssmerter. Disse menssmertene hadde jeg forsåvidt kjent også på dagen i går, men i natt kom disse menssmertene sammen med kynnere. Jeg har fått et par kynnere tidligere, men det har jo vært når jeg har vært i aktivitet. Nå lå jeg musestille, og magen strammet seg med jevne mellomrom. Jeg tok tilslutt to paracet og sovnet etter en drøy time. Har sovet lenge i dag (deilig...!) og nå har jeg foreløpig ikke kjent verken menssmerter eller kynnere i dag. Hva ville dere gjort hvis det var dere..? Ville dere ringt noen og spurt til råds, eller ventet og sett det an? Er lite vits i å ringe legen, for der er det en drøy ukes ventetid på time.. Og jeg har ikke gått til jordmor enda, da jeg hører til abc og skal ha min første kontroll der i mars (og det er jo en stund til...) Hmm... litt rådvill nå..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Jeg var i omtrent samme situasjon som deg - hadde masse vonde kynnere tidlig i svangerskapet (begynte ca uke 15 hos meg). Hadde fødeplass på ABC, så jeg prøvde å ringe dit, men hun jeg snakket med der hadde dårlig tid og jeg fikk ikke noe særlig svar. Ringte da jordmor i bydelen - selv om jeg ikke har vært hos henne- og hun var veldig hyggelig og hjalp meg. (Hun mente jeg burde dra til legen og sjekke for UVI og få sykmelding bl.a.) Du kan jo se det litt an, men hvis du er usikker ville jeg prøvd jordmor på helsestasjonen, evt. ABC. I sistnevnte tilfelle bør du be de ringe deg når de har tid...
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 da burde du få sjekket om det er UVI...for jeg har det akkurat sånn som deg og har uvi..
trippeltopp Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2011 Tusen takk til dere som har svart meg og tipset om uvi. Fikk en time hos en lege i dag, og urinprøven viste utslag på infeksjon.. Så da er nok det grunnen for kynnerne. Ble sykemeldt til over helgen for å se at kynnerne gir seg (har fysisk krevende jobb), så nå sitter jeg her og dingler med beina.. Men det var ihvertfall godt å få svar - så tusen takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå