Gå til innhold

2-åringen vil begynne med smokk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen vår har nettopp blitt storesøster, og i forbindelse med at jeg prøvde å få mini til å ta smokk så har storesøster lånt en smokk. Hun har aldri brukt det før, ville ikke ha det som liten. Men nå ble hun så ulykkelig når jeg tok den fra henne.

Hun har også "tyvlånt" smokker i barnehagen. Nesten alle på avd. hennes bruker smokk - nesten så jeg tror hun føler seg utenfor..

Mulig jeg er hormonell og ikke tenker helt rasjonelt, men jeg syns så synd på henne! :(

Men jeg kan da ikke la en 2-åring begynne med smokk?!

Synspunkter?

- sliten mamma -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde bare holde ut, og klare å si nei!

Fryktelig dumt å begynne med sutt som 2-åring....

Helt normalt at du syns synd på henne, men dette burde du ikke gi deg på. Er sikkert bare en fase hun skal gjennom:)

Skrevet

da må du bare være bestemt, prøv å forklare henne at hun er stor og det bare er babyer som bruker smokk...fungerte her ihvertfall på 2 barn...kommer nok sikkert til å få det problemet igjen når nr.4 kommer men det gjelder bare å holde ut, er litt dumt å la en 2 åring begynne med smokk...

Gjest amandine
Skrevet

Jo, vet du hva, det synes jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Hvis hun akkurat har blitt storesøster synes jeg det er greit å ta høyde for at hun reagerer på sitt vis, og om hun har smokk i en liten periode nå, hva gjør vel det? Det går sikkert like fort over som det begynte, det er ikke bare bare å bli skjøvet ned fra pallen som familiens minste og søteste. La henne få litt tid på seg, så ordner det seg. Jeg tenker det kommer mange kriger, så fører man de nødvendige og lar de andre fare. Dette er ikke en jeg hadde ført, for dette tror jeg blåser over av seg selv. Been there done that.

Skrevet

Nei du kan ikke la en på 2 begynne med smokk.

At de eldre søsknene er interessert i babyens smokk er helt vanlig selv om de aldr har ville ha den tidligere.

Det er kun et ønske om oppmerksomhet, og å være som babyen.

Gi heller barnet oppmerksomhet på en annen måte.

Skrevet

Jeg hadde en på nesten to år som tok andres smokker i barnehagen og var helt ekstrem hele tiden på at han skulle ha smokk. Året etter sa jeg at jeg bare skulle latt ham få smokk, og avvenne ham da han ble 3 år. For han var hysterisk smokkegærn i over ett år!

Skrevet

jeg syns det bare er tull å la henne få smokke nå...hun er jo blitt store søster. hadde 3 smokkebarn i ei vending jeg etter minsten ble født, men ble så lei til slutt at jeg kastet alle..og da blei det bare så de måtte slutte alle tre, det gikk jo kjempefint uten sutring eller noe......så det handler bare om viljestyrken din det og at du ikke må gi etter.

Skrevet

Du bør ikke la henne begynne med smokk.

Men det du kan gjøre er å ha litt rollespill med henne, der du leker mamma hun leker baby og da får hun ha en smokk et lite øyeblikk. Men så snart leken er ferdig er hun stor jente igjen, og de bruker ikke smokk.

Skrevet

Jeg hadde glatt latt sønnen min bruke litt smokk om det hjalp på søskensjalusien og den sårheten det å bli storebror bringer med seg. Storebror her i heimen begynte med tåteflaske igjen en stund fordi han var så sjalu på lillesøster som fikk pupp. Men det var jo bare en liten stund da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...